ترجمه مقاله به سوی موفقیت در سیستم های هوشمند کسب و کار (هوش تجاری)

عنوان انگلیسی مقاله: Towards business intelligence systems success: Effects of maturity and culture on analytical decision making
عنوان فارسی مقاله: به سوی موفقیت در سیستم های هوشمند کسب و کار اثرات بلوغ و فرهنگ در تصمیم گیری تحلیلی
دسته: اقتصاد - مدیریت - هوش تجاری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ادبیات سیستم های اطلاعاتی (IS) مدت زیادی است که بر تاثیر مثبت اطلاعات ارائه شده توسط سیستم های هوشمند کسب و کار (BIS) در تصمیم گیری، تأکید دارد به خصوص هنگامی که سازمان ها در محیطی به شدت رقابتی کار می کنند. ارزیابی اثربخشی BIS در درک ما از ارزش و اثر بخشی عملیات و سرمایه گذاری مدیریت، حیاتی است. با این حال، در حالی که موفقیت سیستم های اطلاعاتی به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است، درک ما از چگونگی ارتباط بین ابعاد BIS با یکدیگر و اینکه چگونه آنها بر استفاده از BIS تاثیر می گذارند، محدود است. در پاسخ، ما مطالعه ای مبتنی بر بررسی کمی به منظور بررسی روابط بین بلوغ، کیفیت اطلاعات، فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی، و استفاده از اطلاعات برای تصمیم گیری به عنوان عناصر مهم موفقیت BIS خواهیم داشت. تجزیه و تحلیل آماری داده های جمع آوری شده از 181 سازمان متوسط و بزرگ با استفاده از آمار توصیفی و مدل سازی معادله ساختاری ترکیب شده است. نتایج تجربی، بلوغ BIS را با دو بخش کیفیت اطلاعات، یعنی محتوا و کیفیت دسترسی ارتباط می دهد. بنابراین ما مدلی پیشنهاد کرده ایم که به درک روابط میان ابعاد مختلف موفقیت BIS به ماکمک می کند. بخصوص، در می یابیم که بلوغ BIS تاثیر قوی بر کیفیت دسترسی به اطلاعات دارد. علاوه بر این، تنها کیفیت محتوای اطلاعات مربوط به استفاده از اطلاعات است، در حالی که تاثیر کیفیت دسترسی به اطلاعات چندان قابل توجه نیست. ما دریافتیم که فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی بدون شک استفاده از اطلاعات را بهبود می بخشد اما ممکن است تاثیر مستقیم کیفیت محتوای اطلاعات را خنثی کند. 
واژه های کلیدی: سیستم های هوشمند کسب و کار، کیفیت اطلاعات، استفاده از اطلاعات، فرهنگ تصمیم گیری تحلیلی، مدل موفقیت، مدل سازی معادلات ساختاری
 1. مقدمه
بدیهی است به طور کلی مهم ترین پرسش پژوهشی در زمینه فن آوری اطلاعات (IT) / سیستم های اطلاعاتی (IS)، اندازه گیری ارزش کسب و کار آنها [54]، موفقیت آنها و شناسایی عوامل کلیدی موفقیت آنهاست [23]. در زمینه پشتیبانی از تصمیم گیری، سیستم های هوشمند کسب و کار (BIS) راه حلهای تکنولوژیکی هستند که یکپارچه سازی داده ها و قابلیت های تحلیلی رابرای ذینفعان در سطوح مختلف سازمانی ارائه می کنند، و اطلاعات ارزشمندی را برای تصمیم گیری فراهم میآورند [76]. در مقایسه با سیستم های عملیاتی، ارزیابی موفقیت BIS معمولا مشکل تراست زیرا BIS ها، سیستم های سازمانی گسترده ای هستندکه در آنها بیشتر سود، بلند مدت و غیرمستقیم بوده و اندازه گیری آن دشوار است [69]. 
اصطلاح هوش کسب و کار (BI) می تواند به روش های مختلف کامپیوتری و فرایندهای تبدیل داده به اطلاعات و سپس به دانش اطلاق گردد، که در نهایت به منظور ارتقاء تصمیم گیری درسازمان مورد استفاده قرار می گیرد [82]. ما بین دو مفهومBI و BIS تفاوت قایل می شویم و BIS (یا محیط هوشمند کسب و کار [28]) را به عنوان اطلاعات با کیفیتی که با طراحی خوش ساختاری ذخیره شده اند و با ابزارهای نرم افزاری کسب و کار کاربرپسند همراه هستند و به ارائه دانش با دسترسی به موقع، تجزیه و تحلیل موثر و ارائه بصری اطلاعات صحیح، می پردازند که آنها را قادر به انجام اقدامات یا تصمیمات درست می سازد می شناسیم. همچنین ما BI را به عنوان توانایی یک سازمان یا کسب و کار در منطق، برنامه ریزی، پیش بینی، حل مشکلات، تفکر انتزاعی، درک، نوآوری و یادگیری می شناسیم بطوریکه باعث افزایش دانش سازمانی، اطلاع رسانی در پردازش های تصمیم گیری وتوانمندی در انجام اقدامات موثر می شود، و به توفیق و دستیابی به اهداف کسب و کارکمک می کند [80]. بر این اساس، فرآیند ها، فن آوری ها، ابزارها، برنامه های کاربردی، داده ها، پایگاه داده ها، میزهای کار، کارت های امتیازی و OLAPها همه در ایجاد توانایی هایی که تعریف BI است نقش ایفا می کنند [80] با این حال، آنها تنها وسیله ای برای رسیدن به هوشمندی در کسب و کار(BI) هستند- نه خود هوشمندی. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله کنترل توربین بادی DFIG با استفاده از کنترل مستقیم بردار جریان

عنوان انگلیسی مقاله: Control of DFIG Wind Turbine With Direct-Current Vector Control Configuration
عنوان فارسی مقاله: کنترل توربین بادی DFIG با استفاده از کنترل مستقیم بردار جریان
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
توربین بادی ژنراتور القایی از دو سو تغذیه  (DFIG) یک توربین بادی سرعت متغیر است که بطور گسترده ای امروزه در صنعت مدرن توان باد مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر توربینهای بادی DFIG تجاری با فن آوری که در یک دهه قبل توسعه یافته اند مورد استفاده قرار میگیرند. اما در این مقاله نشان خواهد داد که یک محدودیت در روش کنترل برداری مرسوم وجود دارد. این مقاله یک روش کنترل مستقیم بردار جریان در یک توربین بادی DFIG ارائه می دهد بر اساس یک استراتژی کنترل یکپارچه برای گسترش استخراج انرژی باد، توان راکتیو و پشتیبانی از ولتاژ شبکه توربین بادی می باشد. یک سیستم شبیه سازی گذرا با استفاده از شبیه سازی سیستم قدرت برای تاثیر روش پیشنهادی انجام شده است. روش کنترل مرسوم با روش کنترل پیشنهادی برای کنترل توربین بادی DFIG تحت هر دو شرایط وزش شدید باد و ثابت بودن باد مقایسه شده است. این مقاله نشان خواهد داد که تحت کنترل مستقیم برادار جریان سیستم DFIG یک عملکرد برتر در ابعاد مختلف خواهد داشت.
کلمات کلیدی: کنترل ولتاژ لینک dc، کنترل مستقیم بردار جریان، ژنراتور القایی از دو سو تغذیه، توربین بادی، کنترل ژشتیبان ولتاژ شبکه، استخراج حداکثر توان، کنترل توان راکتیو.
مقدمه:
در حال حاضر توربینهای بادی مبتنی بر ژنراتور القایی از دو سو تغذیه در نیروگاههای بزرگ در آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می گیرند. دلایل متعددی جهت استفاده از توربینهای بادی DFIG وجود دارد که در این میان می توان به افزایش قابلیت جذب انرژی توربین، کاهش تنش ساختار مکانیکی، کاهش سر و صدا و کنترل توان اکتیو و راکتیو برای ادغام بهتر با شبکه اشاره کرد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله رهبری تحول گرا و بازارگرایی: استراتژی های رقابتی و عملکرد واحد کسب و کار

عنوان انگلیسی مقاله: Transformational leadership and market orientation: Implications for the implementation of competitive strategies and business unit performance
عنوان فارسی مقاله: رهبری تحول آفرین و بازارگرایی: مفهوم هایی برای تکمیل استراتژیهای رقابتی و عملکرد واحدهای کسب وکار
دسته: اقتصاد - بازاریابی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
براساس دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت، بویژه دیدگاه مبتنی بر شایستگی و داشتن صلاحیت در ایجاد استراتژی، مولفین یک مدل کامل از منابع، مزیتهای رقابتی و زنجیره عملکرد شرکت را توسعه داده و مورد بررسی قرار داده اند. اصل موضوع مدل رهبری تحول آفرین و بازارگرایی برای مدیریت به ترتیب مبتنی بر شایستگی مدیریتی و شایستگی تحول آفرینی می باشند. این شایستگی ها باید به بازار هدایت شوند و از طریق استراتژی های رقابتی مانند استراتژی های تمایز در نوآوری، تمایز در فعالیتهای بازاریابی و رهبری هزینه به مزیت های رقابتی تبدیل شوند. در حقیقت این مزیتهای رقابتی به ایجاد ماتریس عملکردی متفاوت شرکتها به صورت کارایی و اثربخشی کمک می کنند. مولفین بعضی از مفهوم های استراتژی رقابتی را با استفاده از یک دیدگاه مبتنی بر منابع (شایستگی و صلاحیت ) همراه با مفهوم های مدیریتی مورد بحث قرار می دهند.
1- مقدمه
رهبری شرکتها چندین نوع مختلف از شایستگی را دارا هستند که آنها را قادر می سازند که به عملکرد بهترسازمانی دست یابند. دانشگاهیان و متخصصان شدیداً معتقدند که شرکتها نیاز به گسترش و حفظ شایستگی های بی نظیری دارند که به آنها در رابطه با رقیبانشان قدرت تشخیص می دهند. به ویژه دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت بر اهمیت نامحسوس، ضمنی، پیچیده و توجه به منابع اجتماعی به عنوان منابع اصلی برتری و تداوم بخش عملکرد شرکت تاکید می کند. چندین مطالعه، روابط داخلی در مورد شایستگی های متفاوتی که شرکتها دارا بودند را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که این روابط پیچیده به استرتژی های رقابتی منجر می شوند ، اما محققان مفهوم این مطالعات را به قدر کافی بررسی نکردند. به هر حال رابطه بین استراتژی های رقابتی متفاوت و ماتریس های عملکردی مختلف شرکت مانند کارایی  و اثربخشی، نامطمئن باقی ماند. به ویژه تحقیقات کمی این موضوع که چگونه منابع و شایستگی ها بر عملکرد شرکت اثر می گذارند، را مورد بررسی قرار داده اند.
 مسئله این مقاله این است که استراتژی های رقابتی متفاوت، پلی برای تفاوت میان شایستگی ها و عملکرد شرکت می باشند. بر اساس چهار چوب مفهومی ( Pay و Wensley در 1998 و Morgan و Hunt در 1995) این مطالعه، منابع، مزیتهای رقابتی و زنجیره عملکردی شرکت را مورد بررسی و توسعه قرار داده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله بررسی سازمان ها براساس سرمایه مبتنی بر فکری : ماهیت و منابع

عنوان انگلیسی مقاله: Towards An Intellectual Capital-Based View of the Firm: Origins and Nature
عنوان فارسی مقاله: آینده یک سرمایه فکری براساس دیدگاه و روش منابع و ماهیت های بنگاه اقتصادی
دسته: اقتصاد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
خلاصه – فعالیت های اجتماعی و اقتصادی تحت تاثیر تغییرات شدیدی قرار می گیرند که به عنوان دانش اقتصادی و یا جامعه مشخص می گردد. در این مورد سرمایه فکری (IC) یا دارایی های دانشی به عنوان فاکتور چهارم تولید جایگزین بقیه یعنی کار، زمین و سرمایه می گردد. این مقاله سعی کرده است منابع ها و ماهیتی از بنگاه اقتصادی IC را پیشنهاد دهد که می تواند به عنوان یک سرمایه فکری براساس روش رقابتی بنگاه اقتصادی مشخص گردد. این چارچوب کاری تلاش می کند تا نقش استراتژیکی دارایی های نامحسوس را مانند استعداد و کارگران به کار گرفته شده، ارزش های فرهنگی یا روابط طولانی مدت بین بنگاه اقتصادی و ودیعه گذاران آن – مانند مشتریان، متحدان، فراهم کنندگان و جامعه به شکل کلی- در رقابت غیر قابل تحمل و سودآور برجسته نماید که منجر به مدیریت کردن IC به عنوان یک موضوع کلیدی در دستورالجلسه مدیریتی می شود.
کلمات کلیدی- سرمایه فکری، مدیریت کردن دانش، سرمایه انسانی، سرمایه رابطه ای، وضعیت هنر
افزایش دانش براساس اقتصاد و جامعه در مشارکت با برتری سرمایه فکری به عنوان یک منبع کلیدی برای به دست آوردن بنگاه اقتصادی با مزیت های رقابتی غیر قابل تحمل می باشد.
اگر چه این موضوع شناخته شده است که ثروت اقتصادی از دارایی های دانشی یا IC می آید و آن دارای کاربرد مفیدی می باشد. تاکید بیشتر بر روی رابطه جدید و مدیریت کردن بنگاه اقتصادی IC دارد که یکی از کارهای مهم در زمینه دستور جلسه اجرایی می باشد. اگر چه این کار به صورت خاصی به علت مسائل معرفی شده، اندازه گیری شده و ارزیابی شده دشوار می باشد. در این موقعیت، مدل های IC به مقدار زیادی پدیدار می شوند زیرا آن ها نه تنها برای فهمیدن ماهیت این داراییها مجاز هستند بلکه برای انتقال دادن این اندازه گیری ها و اجرایی کردن آن ها نیز مجاز می باشند.
به هر حال اگر دارایی های IC هر دو غیر مالی و از نوع قابل درک از نظر ماهیت شان باشند، چگونه می توان آن را شناسایی، اندازه گیری و مدیریت کرد؟ عبارت های مالی در زمان قرار گیری ارزش اولیه بنگاه اقتصادی در دارایی های غیر قابل درک نامناسب می باشند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله مدل ادراکی مستقیم گروه بندی برای طرح HCL

عنوان انگلیسی مقاله: 
عنوان فارسی مقاله: مدل ادراکی مستقیم گروه بندی برای طرح HCL
دسته: مدلسازی و ارزیابی شناختی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
درک وبهره برداری از توانایی های انسان در سیستم بینایی بخش مهمی از طراحی رابطه های کربری وتصویری اطلاعات را قابل استفاده می کند. طراحی خوب برای درک سریع،آسان و از روی حقیقت از مولفه های کلیدی را قادر می سازد. جنبه های مهم چشم انسان توانایی آن برای درک بی دردسر وتبدیل آن به ویژگی های منحصر به فرد برای درک محیط وسازه ها واشیا است. ما برای درک مناطق گروه بندی وشباهت های ویژه منحنی هایی را برای مناطق منسجم آن در نظر گرفته ایم. در این مقاله ما در مورد یک مدل ساده برای طیف گسترده ای از ادراک پدیده گروه بندی،پرداخته ایم. یک تصویر دلخواه را به عنوان ورودی در نظر می گیریم وساختار توصیف شده آن در سیستم بصری را به صورت یک تصویر برمی گردانیم. این مدل نشان می دهد که می تواند از جنبه های قوانین طراحی سنتی مانند ضبط کردن وپیش بینی ادراک بصری در صفحه نمایش استفاده کند.
کلیدواژه ها: سازمان ادراکی ،گروه بندی ،شباهت ،نزدیکی ویکپارچگی کانتور.
1-مقدمه:
طراحی یک رابط کاربریو گرافیکی برای درک ،اطلاعات کمی دارد وتا حدودی از نظر اثربخشی ضعیف است. تعدادی از مسائل را تحت تاثیر طراحی هستند ،زمینه های رفتار انسانی می تواند به وجود بیاورد. طراحی باید یک شناخت خوب باشد. یعنی کاربر ساختار معنایی طراحی را به راحتی درک کند.تفسیر اطلاعات بصری می تواند در طراحی با زحمت زیادی انجام شود. در اینجا ما برروی جنبه های ادراکی طراحی تمرکز می کنیم. شاید مهم ترین جنبه چشم انسان برای طراحی،سیستم ادراکی آن است. سیستم ادراکی ،اشاره به پدیده هایی دارد که در آن سیستم بینایی به سرعت و به ظاهر بی دردسر و تخمینی از ویژگی های منحصر به فرد را از درک منسجم محیط ،سازه واشیا دارد. این پدیده برای اولین بار توسط روانشناسان گشتالت مورد بررسی قرار گرفت که مجموعه ای از موردهای مطالعه به صورت کیفی براساس اصول حاکم بوده است. از جمله درک این الگوها که به صورت محدود نیت به شرح زیر است:
تمایل به چیزهایی که در نزدیکی به گروه هستند(قانون نزدیکی گشتالت)
به اشتراک گذاشتن ویژگی های مشابه(قانون شباهت)
مستمر بودن (قانون ادامه)

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله نقش اقلام تعهدی و عملکرد بازده سهام بر اساس فعالیت های تامین مالی خارجی

عنوان انگلیسی مقاله: Accruals and the performance of stock returns following external financing activities
عنوان فارسی مقاله: اقلام تعهدی و عملکرد بازده سهام بر اساس فعالیت های تامین مالی خارجی
دسته: حسابداری - اقتصاد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 38
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
دراین این مقاله ارتباط بین تامین مالی نابه هنجار خارجی و اقلام تعهدی نابه نجار  به وسیله تمرکز جداگانه بر روی اقلام تعهدی سرمایه در گردش و اقلام تعهدی بلند مدت مورد بررسی قرار گرفت. ما فهمیدیم که تامین مالی خارجی و اقلام تعهدی پرتفوی کاهش خطر، نه تنه امولد بازده بالاتری است بلکه همچنین فرصتهای آماری آربیتراژی را تشکیل می دهد.تجزیه و تحلیل سطح پرتفولیو و سطح شرکتها از طریق رگرسیون مقطعی نشان می دهد که توانایی معیارهای  تامین مالی خارجی در      پیش¬بینی بازده سهام همچنان پس ازکنترل اقلام تعهدی سرمایه در گردش  به قوت خود باقیست . به هر حال این توانایی با کنترل اقلام تعهدی بلند مدت به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. نتایج ما با شکست سرمایه گذاران برای تشخیص سرمایه گذاری بیش از حد مرتبط با فعالیت و یا مدیریت فرصت طلبانه عایدی ها مطابقت دارد.

کلمات کلیدی: فعالیتهای تامین مالی خارجی، اقلام تعهدی، بازده سهام.
مقدمه:
بسیاری از مطالعات انجام شده بیانگر رابطه منفی بین فعالیتهای تامین مالی شرکتها و بازده سهام در آینده است که اصطلاحاً تامین مالی نابه هنجار نامیده می شود. فعالیتهای افزایش (توزیع)سرمایه با کم(زیاد)شدن بازده در آینده همراه است. این رابطه طیف گسترده ای از فعالیت های تامین مالی خارجی و حتی کل فعالیتهای تامین مالی را تشکیل می دهد. در ارتباط با این مطالعات، مستندات پژوهشی زیادی نیز وجود دارد که بیانگر رابطه منفی میان سطح اقلام تعهدی حسابداری و بازده سهام در آینده است که اصطلاحاً اقلام تعهدی نابه هنجار نامیده می شود: شرکتها همراه افزایش(کاهش) اقلام تعهدی ،بازده کمتر(بیشتری)را تجربه می کنند.این ارتباط شامل اقلام تعهدی سرمایه در گردش و اقلام بلندمدت و کل اقلام تعهدی می باشد. مطالعات اخیر توسط کوهن (2006)، ، ریچاردسون و اسلوان (2008) ، و وانگ (2010) و ریچاردسون و اسلوان (2003) بیانگرارائه تلاشی سیستماتیک برای بررسی ارتباط بین این نابه هنجاری در بازار است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله رابطه ویژگی های شخصیتی مصرف کننده و وفاداری به برند

عنوان انگلیسی مقاله: The relationship of consumer personality trait, brand personality and brand loyalty: an empirical study of toys and video games buyers
عنوان فارسی مقاله: رابطه میان ویژگی های شخصیتی مصرف کننده، هویت نام تجاری و وفاداری به برند
مطالعه تجربی خریداران اسباب بازی ها و بازی های ویدئوییصرف کننده، هویت نام تجاری و وفاداری به برند
دسته: اقتصاد - بازاریابی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
نکته:
ترجمه تا بخش REFREENS (ضمیمه شامل ترجمه نمی باشد)
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف: هدف این مقاله بررسی رابطه میان ویژگی های شخصیتی مصرف کننده، هویت نام تجاری و وفاداری به برند، می باشد.
طرح، روش ، رویکرد- از روش نمونه برداری راحت برای جمع آوری داده های مقدماتی استفاده شد. در مجموع از 400 مصرف کننده بزرگسال که به دنبال خرید یا قصد خرید اسباب بازی یا بازی های ویدئویی در پاساژ های شهر تایپه بودند مصاحبه ای گرفته شد، و 387 پرسش نامه گرداوری شد؛ نرخ پاسخ مفید 96.75 درصد بود. تحلیل رگرسیون منطبق با فرضیه های تست شده بود. 
یافته ها- یافته های اصلی عبارتند از: ارتباط مثبت قابل توجه بین ویژگی شخصیت برونگرایی و برانگیختگی هویت برند؛ ارتباط مثبت قابل توجه بین ویژگی شخصیت مطلوب و و برانگیختگی هویت برند، صمیمیت هویت برند، و روح رقابت هویت برند؛ روح رقابت و اغواپذیری شخصیت برند، دارای تاثیر قابل توجه مثبتی بر روی وفاداری محرک بوده است؛ روح رقابت، راحتی و اغواپذیری شخصیت برند دارای تاثیر قابل توجه مثبتی بر روی وفاداری عمل بوده است؛ قابل قبول بودن و آزادی هویت برند دارای تاثیر قابل توجه مثبتی بر روی وفاداری عمل بوده است. 
محدودیت ها یا الزامات تحقیق- محدودیت در زمینه انتخاب کشورها و برندها و محدودیت در پوشش نمونه برداری. این مقاله تایید می کند که مصرف کنندگانی با خصوصیات شخصی متفاوت دارای درک متفاوتی از هویت برند بوده اند، که همچنین می توان آن را به صنعت بازی های ویدئویی و اسباب بازی تعمیم داد. این مقاله اثبات می کند که هویت متمایز برند می تواند منتسب به وفاداری به برند باشد. این موارد نشان می دهد که قابل پذیرش بودن و آزادی خصوصیات شخصی دارای تاثیر مثبتی بر روی وفاداری به برند می باشد.
کاربرد های عملی- این مقاله ارزش هویت برند را که به شرکت سود می رساند نشان می دهد. این مقاله بر اهمیت وفاداری برند برای شرکت تاکید دارد. مصرف کنندگانی که با موافقت و آزادی عمل ثبت نام کردند به عنوان شرکت کنندگان هدف برای شرکت باندال می باشند.
اصالت/ ارزش: ارزش دیگر مقاله ارتباط دادن بین نظریه و عمل بوده، و به بررسی ارتباط ویژگی شخصی مصرف کننده ، هویت برند و وفاداری برند می پردازد.
کلیدواژه: شخصیت، هویت برند، وفاداری برند

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی scheme

عنوان انگلیسی مقاله: An Introduction to Scheme
عنوان فارسی مقاله: مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی scheme
دسته: مهندسی کامپیوتر - برنامه نویسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هر زبان برنامه نویسی یک مدل ماشین دارد که دیدگاههای زبان بر اساس این ماشین ساخته می شود.زبانهای قدیمی مثل c   مدل ماشین سخت افزاری دارند بدین معنی که آنها فکر می کنند که سیستم محیطی در قسمتی از واحدهای سخت افزاری است و بر اساس آن ساخته میشود. زبانهای دیگری مثل prolog  ترجیح می دهند فکر کنند که سیستم اساسی یک ماشین منطقی است.
غالبا زبانها نقطه نظرهای متفاوتی را ارائه می دهند:آنها دریافته اند که مدل برای محاسبات بوسیله یک ماشین است که مغز محاسباتی بزرگی دارد که قادر است محاسبات معین را با سرعت و بدون خطا اجرا کند که در غیر این صورت ساختمان ماشین مجهول است. این زبانها که کمتر مناسب هستند به موقعیتهایی از حافظه تقسیم بندی می شوند و اختصاص می یابند. زبانهایی که مناسب هستند به توابع و ارزیابی آنها تقسیم بندی می شوند.هسته scheme که ما مورد بحث قرار خواهیم داد یکی از این زبانهای تابعی است.
تاریخچه :
 Scheme   بوسیله Gerald jay sussman و guy l.steele  در آزمایشگاه mit at در سال 1975 طراحی شد.scheme  نسلی از سه زبانی است که در اینجا شرح می دهیم.
در سالهای بین 50 و 60  john maccarthy, لیسپ را که شباهت زیادی به  lambda calculus(حساب جامعه و فاضله) داشت طراحی کرد. منطق دانان یک نظریه محاسباتی در سال  سی ام مطرح کردند که هر موضوع محاسباتی اساسا" یک تابع بودوهر عملگر عملیات تابع بود. لیسپ یک زبان نوع پویا بود که با یک نحو غیر معمول (پیشوندی وپرانتز گذاری شده ) ساخته شد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله رابطه ویژگی های شخصیتی مصرف کننده و وفاداری به برند

عنوان انگلیسی مقاله: The relationship of consumer personality trait, brand personality and brand loyalty: an empirical study of toys and video games buyers
عنوان فارسی مقاله: رابطه میان ویژگی های شخصیتی مصرف کننده، هویت نام تجاری و وفاداری به برند
مطالعه تجربی خریداران اسباب بازی ها و بازی های ویدئوییصرف کننده، هویت نام تجاری و وفاداری به برند
دسته: اقتصاد - بازاریابی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
نکته:
ترجمه تا بخش REFREENS (ضمیمه شامل ترجمه نمی باشد)
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف: هدف این مقاله بررسی رابطه میان ویژگی های شخصیتی مصرف کننده، هویت نام تجاری و وفاداری به برند، می باشد.
طرح، روش ، رویکرد- از روش نمونه برداری راحت برای جمع آوری داده های مقدماتی استفاده شد. در مجموع از 400 مصرف کننده بزرگسال که به دنبال خرید یا قصد خرید اسباب بازی یا بازی های ویدئویی در پاساژ های شهر تایپه بودند مصاحبه ای گرفته شد، و 387 پرسش نامه گرداوری شد؛ نرخ پاسخ مفید 96.75 درصد بود. تحلیل رگرسیون منطبق با فرضیه های تست شده بود. 
یافته ها- یافته های اصلی عبارتند از: ارتباط مثبت قابل توجه بین ویژگی شخصیت برونگرایی و برانگیختگی هویت برند؛ ارتباط مثبت قابل توجه بین ویژگی شخصیت مطلوب و و برانگیختگی هویت برند، صمیمیت هویت برند، و روح رقابت هویت برند؛ روح رقابت و اغواپذیری شخصیت برند، دارای تاثیر قابل توجه مثبتی بر روی وفاداری محرک بوده است؛ روح رقابت، راحتی و اغواپذیری شخصیت برند دارای تاثیر قابل توجه مثبتی بر روی وفاداری عمل بوده است؛ قابل قبول بودن و آزادی هویت برند دارای تاثیر قابل توجه مثبتی بر روی وفاداری عمل بوده است. 
محدودیت ها یا الزامات تحقیق- محدودیت در زمینه انتخاب کشورها و برندها و محدودیت در پوشش نمونه برداری. این مقاله تایید می کند که مصرف کنندگانی با خصوصیات شخصی متفاوت دارای درک متفاوتی از هویت برند بوده اند، که همچنین می توان آن را به صنعت بازی های ویدئویی و اسباب بازی تعمیم داد. این مقاله اثبات می کند که هویت متمایز برند می تواند منتسب به وفاداری به برند باشد. این موارد نشان می دهد که قابل پذیرش بودن و آزادی خصوصیات شخصی دارای تاثیر مثبتی بر روی وفاداری به برند می باشد.
کاربرد های عملی- این مقاله ارزش هویت برند را که به شرکت سود می رساند نشان می دهد. این مقاله بر اهمیت وفاداری برند برای شرکت تاکید دارد. مصرف کنندگانی که با موافقت و آزادی عمل ثبت نام کردند به عنوان شرکت کنندگان هدف برای شرکت باندال می باشند.
اصالت/ ارزش: ارزش دیگر مقاله ارتباط دادن بین نظریه و عمل بوده، و به بررسی ارتباط ویژگی شخصی مصرف کننده ، هویت برند و وفاداری برند می پردازد.
کلیدواژه: شخصیت، هویت برند، وفاداری برند

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله شبکه تبادل پیام کوانتوم با استفاده از مبادله: دام انداختن فوتون‌ها

عنوان انگلیسی مقاله: Quantum message exchanging network using entanglement swapping and decoy photons
عنوان فارسی مقاله: شبکه تبادل پیام کوانتوم با استفاده از تعویض و مبادله، گیرکردن و به دام انداختن فوتون‌ها
دسته: فیزیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
برای تأمین امنیت شبکه تبادل پیام کوانتوم، طرحی را ارائه دادیم که از ایده‌ای در مبادله و تعویض مخمصه (گیرکردن) تبعیت می‌کند. در این طرح، سرورهای شبکه خدماتی را برای آماده کردن حالت‌های گیر افتاد GHZ به‌صورت کانال‌های کوانتوم ارائه می‌دهد. برای جلوگیری از استراق سمع، روش کنترل امنیت پیشنهاد می‌شود. پس از بررسی امنیت، هر یک از کاربران مجاز می‌توانند به‌صورت مستقیم و با امنیت خاطر پیام‌هایش را با شخص دیگر درون شبکه مخابره کند.
کلمات کلیدی: ارتباط مستقیم ایمن کوانتوم، تبادل گیرکردن، شبکه ارتباطی کوانتوم PACS.
نتیجه‌گیری:
طرح راحت و جدید برای شبکه تبادل پیام کوانتوم با مبادله و تعویض درگیری و به دام افتادن فقط به عملیات فوتون-واحد نیاز دارد و اندازه‌گیری‌های حالت –بل پیشنهادشده‌اند. در این طرح، اگر هر کاربر به سرور شاخه‌ای که خودش در آن هست اعتماد کند او اعتبار سرور را تأیید می‌کند، یک کانال کوانتوم را برای او فراهم می‌کند و فاز و مرحله ارتباط شروع می‌شود. پس از تأیید امنیت انتقال، کاربر معتبر در شبکه می‌تواند با اطمینان با دیگری ارتباط برقرار کند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله بررسی تکامل بازیابی : مفهومی

عنوان انگلیسی مقاله: The Evolution Of the Recovery Block Concept
عنوان فارسی مقاله: تکامل بازیابی ، به صورت مفهومی
دسته: فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این فصل به بررسی توسعه روش بازیابی نرم افزار متحمل خطا و کارهای بعدی بر اساس این رویکرد پرداخته ایم. این را با یک بررسی ازتوسعه و پیاده سازی طرح بلوک بهبود اساسی در سال 1970که در نیوکاسل اتفاق افتاد شروع می کنیم و سپس در ادامه به توصیف کار در نیوکاسل و جاهای دیگر که به صورت طرح اولیه کار می کردند پرداخته و بهبود سیستم در زمان و حمایت برای بهبود استفاده از مفاهیم برنامه نویسی شی گرا ، است.
-11مقدمه :
پروژه تحقیقاتی به منظور بررسی قابلیت اطمینان سیستم توسط اولین محقق در دانشگاه نیوکاسل در سال 1971 آغاز شد این در زمانی بود که مشکلات نرم افزاری به عنوان مثال در سال 1968 به وجود آمده بود و در همایش مهندسی نرم افزار ناتو در سال 1969 در مورد آنچه در آن زمان بحران نرم افزار نامیده می شد مورد بررسی قرار گرفت. این بحث یکی از مهم ترین تلاشهای تحقیقاتی را در تعدادی نقاط با هدف پیدا کردن ابزار تولید برنامه بدون خطا شروع شد با این حال در نیوکاسل برای انجام هر کاری با وجود استفاده از بهترین روشهای موجود از رسیدن به کد بدون خطای تحقیقاتی شروع شد که به عنوان یک هدف جالب توجه و ارزشمند در نظر گرفته شده بود. مرحله مقدماتی این پروژه شامل مطالعه و تعیین یک نماینده برای سیستم های بزرگ نرمافزاری از جمله سیستم های بانکی یارزرو خطوط هوایی بود.این داده های آماری تایید می کرد که گسل نرم افزاری باقیمانده یکی از مهم ترین علل خرابی های سیستم بوده است. این است که در تمام این سیستم ها کد بخش قابل ملاحظه بوده و پیچیدگی آنها مربوط به مقررات تحمل خطا مانند چک کردن سازگاری داده ها و طرح های محرکه بود. با این حال این مقررات هر چند به طور معمول و نه موقت اغلب موثر بودند و در واقع به مقابله با برخی از خطاهای نرم افزاری موفق بوده که در عمل در سیستم های عملیاتی مواجه شده بودند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

نصب ویندوز کامپیوتر های یک اداره در سه سوت


همه میدانند که نصب ویندوز یکی از وقت گیرترین و اعصاب خورد کننده ترین لحظه زندگی یک فرد در دنیای آی تی است ، زمان نصب ویندوز آنقدر مشقت بار و کسل کننده است که انگار یک کامیون آجر خالی کرده باشید ، حالا تصور کنید در یک اداره یا یک شرکت بزرگ با تعداد بسیار زیادی کامپیوتر رو به رو هستید که باید ویندوز آنها و تمامی نرم افزارهای مورد نیازشان را هم نصب کنید ، حتی تصور این امر برای شما وحشتناک است . . . ولی تا وقتی با ویکی پلاس همراه باشید از هیچ چیز در دنیای آی تی وحشت نکنید چون ویکی پلاس برای شما چاره ای دارد . . . با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه در ۳ سوت ویندوز تمامی سیستم های یک اداره را با تمامی نرم افزارهای مورد نیازشان را نصب کنید . . .

در سیستم عامل ایکس پی نصب از طریق فایل Sysprep روشی است که بر اساس آن وقتی این فایل را از داخل CD نصب ویندوز اجرا می شد یک سری اطلاعاتی را از روی سیستم عامل مرجع یا سیستمی که قرار بود از آن Image تهیه شود پاک میکرد که این اطلاعات شامل شماره سریال ویندوز و Copmuter Name و اطلاعاتی که مربوط به عضو شدن در شبکه و مهمتر از همه پاک کردن SID سیستم عامل بود می باشد ، در داخل یک شبکه کامپیوترهایی که با یکدیگر کار میکنند نباید دارای SID های یکسان باشند . در این روش باید به این صورت اقدام نمایید که کامپیوتری را بعنوان مرجع ( Reference ) انتخاب کرده و تمامی نرم افزارهای لازم و مورد نظر را بر روی آن نصب نمایید ، سپس اقدام به اجرای Sysprep نمایید تا اطلاعات سیستم سیستم عامل پاک گردد در ادامه میتوانید از طریق نرم افزلرهای جانبی ( از قبیل Acronis و . . . ) از کامپیوتر مرجع Image را بر روی تک تک کامپیوترها نصب کنید ، بعد از نصب Image بر روی کامپیوتر قبل از Logon کردن میبایست اطلاعات پاک شده از سیستم عامل را مجددا وارد کنید ، راه دیگری نیز در همین رابطه وجود دارد که بر اساس آن میتوانید در داخل Image گرفته شده فایل پاسخ ( Answer File ) قرار دهید تا این اطلاعات به صورت اتوماتیک بعد از نصب ثبت گردد . در ویندوز ۷ برای انجام این کار دیگر نیازی به DVD نصب ویندوز نمیباشد ، برای این منظور میتوانید به مسیر زیر مراجعه کنید :

1

%Windir%\System32\sysprep Directory. Sysprep.exe

در قسمت System Cleanup Action دو گزینه وجود دارد که میبایست برای پاک کردن SID از گزینه Enter System Out-of-Box Experience استفاده نمایید . علاوه بر گزینه گفته شده عملی مشابه با آنچه فایل Sysprep در ویندوز ایکس پی انجام می داد ، یعنی پاک کردن SID صورت خواهد گرفت در این حالت در زمان Load شدن صفحه Welcome Screen می بایست یک سری از اطلاعات را وارد نمایید .

در این ابزار قسمت دیگری بنام Shutdown Option وجود دارد که در این قسمت سه گزینه وجود دارد که شامل Reboot ، Shutdown و Quit است . با انتخاب هر کدام از آنها بعد از عمل System Cleanup Acction سیستم عامل عمل مشخصی را انجام می دهد ، به طور مثال اگر گزینه Shutdown را انتخاب کنید کامپیوتر خاموش میشود یا مجددا بوت میگردد و یا اینکه هیچ عکس العملی انجام نگردد و فقط از ابزار Sysprep خارج شود .

در هر صورت بعد از پاک شدن SID می بایست اقدام به تهیه Image از کامپیوتر نمایید برای این منظور CD Win PE را داخل درایو DVD کامپیوتر قرار داده تا بعد از بوت شدن سیستم توسط Win PE و دستور Capture مستقیما از ویندوز Image تهیه نمایید . این Image را میتوانید از طریق نرم افزار های جانبی ( از قبیل Acronis و . . . ) بر روی تک تک کامپیوترها نصب کنید.

وقتی فلش فرمت نمیشود چه کار کنیم


وقتی فلشمون فرمت نمیشه چکار کنیم؟ “مشکل فرمت فلش و رم “

گاهی اوقات فلش ها و کارت های حافظه به کمک روش عادی فرمت نمی شوند ، و این باعث کلافه شدن کاربر می شود ، در این موقع ها ویندوز یه بسته پیشنهادی رو حاوی پیام Windows was unable to complete the format رو برای شما به نمایش میگذاره و این یعنی یه آب پاکی روی دست شما ؛ خودتونو ناراحت نکنید ، یه نفیس عمیق بکشید و تا پایان این مقاله با ما باشید تا راه حلی برای این مشکل برای شما آموزش دهیم.

برای حل این مشکل ابتدا یک روش کاربردی رو براتون معرفی میکنم ، سپس یک نرم افزار کاربردی دیگه رو براتون برای حل مشکل فرمت نشدن فلش و رم براتون معرفی خواهیم کرد. ابتدا بریم سراغ اولین روش!

برای حل این مشکل ابتدا وارد My Computer شوید ، سپس و از روی منوی پنجره روی گزینه Manage کلیک کنید (ممکنه در این بین ویندوز از شما اجازه دسترسی به مدیریت ویندوز رو خواستار باشه روی Yes کلیک کنید.) ، برای این کار می تونید روی آیکون Mycomputer هم کلیک کنید و همین گزینه رو انتخاب کنید ، در این حالت شما وارد محیط مدیریت ویندوز می شود ، در پنجره باز شده دنبال آیکون Storage بگردید ، پیداش کردید؟. . . ! خوب حالا روش کلیک کنید تا محیط مدیریت کلیه درایو های شما به نمایش در آید.

تبصره : اگر از نرم افزار خاصی برای دیفرگ هاردتون استفاده میکنید ، پنجره جدیدی باز می شود و دوباره یه آیکون بنام Disk Managment رو باید پیدا کنید و بازش کنید.

وقتی این قسمت رو باز کردید طبق تصاویر بالا تمامی درایو ها و فلش مورد نظر برای شما به نمایش در میاد ، فلش در قسمت Disk 2 قابل مشاهده است ، روی فلش راست کلیک کرده و New Volume یا Extende Volume رو بزنید بعد از زدنش و انتاب حجم مورد نظر برای اضافه کردن به فضای هاست ، ویندوز از شما درخواست فرمت رو می خواد شما با انتخاب فرمت Fat 32 می تونید براحی این مشکل را حل کنید و به آرزوی فرمت کردن فلش برسید.

اگر هرگونه سوالی داشتید ، خجالت نکشید ، در قسمت نظرات همین مطلب یا بخش پرسش و پاسخ زوم تک (question.zoomtech.ir) بیان کنید تا پاسخ داده شود ، یه ویدئو هم از این مشکل و راه حلش رو تهیه کردم که می تونید اینجا مشاهده کنید.

وای یادم رفت روش دوم رو هعم براتون توضیح بدم ، دومین روش استفاده از یک نرم افزار فوق العاده کم حجم هست ، نام این نرم افزار HPUSBDisk هست ، که با حجم کمش تا حدودی می تونه مشکل شما رو حل کنه ، پس شما می تونید این نرم افزار کم حجم رو هم از سرور زوم تک دانلود نمایید.

دانلود نرم افزار HPUSBDisk = 

http://mwow.in/qu

میانبرهای ویندوز 7


میانبرهای ویندوز 7

CTRL+ESC: باز شدن منوی استارت

CTRL+C: کپی کردن متن انتخاب شده

CTRL+X: بریدن متن انتخاب شده(cut کردن)

CTRL+V: چسباندن متن

CTRL+A: انتخاب کل متن

CTRL+B: توپر کردن نوشته(درشت کردن نوشته)

CTRL+U: زیر خط دار کردن نوشته

CTRL+I: کج کردن نوشته

CTRL+SHIFT+ESC: پنجره مدیر وظیفه (Task Manager) را باز می کند

ALT+TAB: سوئیچ کردن بین برنامه ها با سرعت بیشتری انجام می شود

ALT+F4: برنامه های باز شده در ویندوز را به سرعت می بندد

ALT+ENTER: پنجره مشخصات آیتم انتخاب شده را باز می کند

Win+L: قفل کردن سریع کامپیوتر

Win+R: گشودن کادر RUN

Win+M: دسکتاپ را نشان می دهد

Win+E: گشودن Windows Explorer

SHIFT+DEL: حذف فایل ها به صورت مستقیم

SHIFT+F10: همان کار راست کلیک را انجام می دهد

F1: دسترسی به Help در ویندوز

F2: تغییر نام فایل یا فولدر انتخاب شده

F3: بخش جستجو را فعال می کند

F5: پنجره ای را که فعال است Refresh می کند