ترجمه مقاله خطر سود مازاد، ارزش‌های ذاتی و قیمت‌های سهام

عنوان انگلیسی مقاله: 
عنوان فارسی مقاله: ریسک سود مازاد، ارزش‌های ذاتی و قیمت‌های سهام
دسته: حسابداری - اقتصاد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 48
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تحقیقات تجربی حسابداری شواهد نسبتاً کمی در مورد این که آیا از نظر ریسک ، اختلافات مقطعی سودی حسابداری با اختلافات مقطعی در قیمت‌های سهام، ارتباط دارند یا نه؟ ارائه می‌دهد. ما با توجه به ریسک یا خطر مربوط به ارقام حسابداری دو پرسش را مطرح می‌کنیم: 
1 ـ آیا ارزیابی‌های خطر مربوط به حسابداری (یعنی خطر نظام مند و تغییر پذیری کل در مجموعه زمانی بهره مازاد حقوق صاحبان سهام شرکت) با ارزیابی بازار و برآورد خطر حقوق صاحبان سهام ارتباطی دارد یا نه؟
2 ـ اگر این چنین است، پس آیا این ارزیابی‌ها به صورت افزایشی با ارزشیابی بازار و ارزیابی خطر حقوق صاحبان سهام در ورای دیگر عوامل قابل بررسی و مشاهده، نظیر عوامل موجود در الگوی سه عامل French, Fama (1992) ارتباط دارند؟ ما بر مبنای یک معیار اساسی حسابداری در مورد ریسک قیمت بازار اختلاف میان قیمت واقعی سهام و الگوی ارزشیابی سود مازاد بر پایه برآورد ارزش سهام و با استفاده از نرخ بهره بد ون ریسک را ارزیابی می‌کنیم.
نتایج ما حاکی از آن است که هم ریسک سیستماتیک و هم مجموع تغییر پذیری در بهره مازاد حقوق صاحبان سهام به طور ناقص تفاوت قیمت گذاری را نشان می‌دهد، و تأثیر توضیحی مجموع تغییر پذیری به عوامل فاما و فرنچ ـ بقای بازار، اندازه شرکت و نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری ـ افزوده می‌شود.
اصطلاحات کلیدی: سود بازار، معیارهای ریسک حسابداری، صرف ریسک ضمنی، ارزشیابی حقوق صاحبان سهام.
1 ـ مقدمه:
ارزشیابی اصولی حقوق صاحبان سهام مستلزم ارزیابی پرداخت‌های پیش بینی شده آتی و خطر موجود در این پرداخت‌ها می‌باشد. تحقیقات موجود در مورد مفید بودن ارقام درآمدهای حسابداری بیشتر به نقش آنها به عنوان اطلاعات مربوط به پرداخت اختصاص یافته تا نقش آنها به عنوان اطلاعات مربوط به خطر یک مورد استثناء مطالعه بنیادین و اصولی Beaver و همکاران است که نشان می‌دهد ارزیابی‌های خطر حسابداری با الگوی بقای بازار رابطه مثبت دارد، ولی این که آیا ارزیابی‌های خطر حسابداری قیمت‌های بهره سهام را توضیح می‌دهد یا نه را مورد ارزیابی و بررسی قرار نمی‌دهد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله برنامه ریزی استراتژیک - مقایسه شرکت ها با فناوری بالا و پایین

عنوان انگلیسی مقاله: Strategic planning—a comparison of high and low technology manufacturing small firms
عنوان فارسی مقاله: برنامه ریزی استراتژیک - مقایسه ای بین شرکت های کوچک تولیدی با سطح تکنولوژی بالا و پایین
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
 در این مقاله بیان می کنیم که شرکت ها بر اساس سطح تکنولوژی که در تولیدات و فرایندهایشان بکار می برند به دو دسته کلی تقسیم می شوند.شرکت های با تکنولوژی بالا و پایین .همچنین بیان می شود که سطح تکنولوژی بکار رفته تاثیر بسزایی در فرایند برنامه ریزی استراتژیک کلی و محرک های اصلی ان (رهبری و فرهنگ سازمانی که منجر به عملکردهای مختلف می شوند) را در شرکت دارد.
با تکیه بر نمونه ای که 194 هیئت مدیره و مدیران اجرایی ارشد شرکتهای تولیدی با اندازه کوچک و متوسط را مورد بررسی قرار داد ، نتیجه گرفتیم که شرکتهای با تکنولوژی بالا اهمیت  بیشتری برای مدلهای رهبری منابع انسانی  و افرین قائل شدند. این دو سبک رهبری رابطه مستقیمی با برنامه ریزی استراتژیک و شاخص های عملکرد استفاده شده دارند.از طرف دیگر، شرکتهای با تکنولوژی پایین تمایل بیشتری به سبک رهبری تعاملی دارند که این سبک رهبری رهبطه مستقیمی با مشخصات استراتژی داخلی و شاخص های عملکرد کوتاه مدت دارد. بطور مشابه نتیجه گرفتیم که مدلهای فرهنگی نیز رابطه مستقیمی با استراتژی و شاخص های عملکرد در هر دو نوع شرکت دارد.نهایتا عملکرد کلی هر دو نوع شرکت نشان می دهد که شرکتهای با تکنولوژی بالاتر عملکرد بهتری نسبت به شرکتهای با تکنولوژی پایین تر دارند. یافته ها بیان می کنند که شرکتهای با تکنولوژی پایین می توانند در رویارویی با محیط خارجی،همانند شرکتهای با تکنولوژی بالا با موفقیت عمل کنند،در صورتی که برنامه ریزی استراتژیکشان، سبک رهبری و فرهنگ سازمانی خود را تغییر دهند.
کلیدواژه: فناوری بالا، طرح راهبردی، رهبری، فرهنگ، عملکرد
مقدمه :
امروزه مدیران با محیطی پویا ، پیچیده و غیر قابل پیش بینی مواجه هستند که تکنولوژی ، ماهیت رقابت، جهانی شده، مرز های صنایع و قوانین رقابت به سرعت در حال تغییرند.
زیادی و پیچیدگی تغییرات در محیط تجارتی کنونی شرکتها را به سمت جستجوی راههای جدید برای بقای رقابت خود سوق می دهد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله آنالیز خزش پایداری از پوسته ویسکوالاستیک استوانه

عنوان انگلیسی مقاله: BRIEF NOTE CREEP-STABILITY ANALYSIS OF VISCOELASTIC CYLINDRICAL SHELLS
عنوان فارسی مقاله: مروری مختصر بر تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک در پوسته های استوانه ای
دسته: عمران - مکانیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله به تجزیه و تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک پوسته استوانه ای تحت فشار محوری پرداخته است.  خواص مکانیکی مواد توسط معادلات ساختاری براساس نظریه ویسکوالاستیک خطی از نظر پیچیدگی اپراتورهای جدایی ناپذیر پرداخته است. راه حل تحلیلی تقریبی برای این مشکل توسط استفاده از روش اصلاح شبه الاستیک ارائه شده است در نتیجه شرایط بی ثباتی برای پوسته فرموله شده است نشان داده شده است. که برای مواد ویسکوالاستیک با خزش محدود محدودیت بارگذاری در ساختار پایدار وجود دارد و مقدار بار بالا ممکن است منجر به کمانش در زمان بحرانی شود. 
1- مقدمه :
ثبات خزش پوسته های دایره ای استوانه توسط پژوهش گران متعددی مورد مطالعه با استفاده از مفاهیم مختلف و قوانین اساسی انجام شده است. تعدادی از تحقیقات با استفاده از روش عیوب به این نتیجه رسیده اند. که در شرایط خزش عیوب اولیه با گذشت زمان توسعه یافته و منجر به فروپاشی ساختار می شود. مهم در این تجزیه و تحلیل این است که معمولا تغییر شکل نامحدود و تا نرخ آن بی نهایت تعریف می شود. برخی از این مطالعات متوسط هوفی و کویشن در سال های اخیر توجه زیادی را توسط برنامه های کاربردی به پژوهش در زمینه خزش متمرکز کرده است. به طور خاص خزش در پوسته استوانه ای به عنوان یک فرآیند لحظه ای بوده که شامل شرایط بنیادی و وابسته به زمان به عنوان تنیمات تعادل است به این ترتیب زمان بحرانی در ارتبازط با اولین بارگذاری است نتایج حاصل از این مطالعات بستگی به محصولات اساسی به عنوان خزش در ساختار است. مقاله حاضر در رابطه با تجزیه و تحلیل پوسته استوانه ای مدور است که خواص مواد توسط معادلات ساختاری ویسکوالاستیک خطی به صورت تئوری تعریف شده باشد. با استفاده از این مفهوم دو شاخه ای شدن مقادیر ویژه به صورت خطی فرموله شده و با استفاده از روش راه حل شبه الاستیک با بهره گیری از مفهوم الاستیک وابسته به زمان به عنوان یک مدل ویسکوالاستیک واقعی است. این رویکرد در تجزیه و تحلیل خزش ثبات ساختار ویسکوالاستیک را مورد بحث قرار می دهد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله آموزشی طراحی بازی ویدئویی

عنوان انگلیسی مقاله: Educational Video Game Design: A Review of the Literature
عنوان فارسی مقاله: آموزشی طراحی بازی ویدئویی
دسته: تکنولوژی آموزشی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در سال های اخیر تلاش های زیادی برای استفاده از بازی های ویدئویی برای یادگیری شده است، با توجه به اینکه سرمایه چشم گیری صرف بازی در صنعت سرگرمی شده است، اما به دلیل توانایی های آنها در جلب توجه بازیکن و نگه داشتن آن برای مدت طولانی به عنوان بازیکنان، مدیر بازی های پیچیده را آموزش می دهند و اهداف را به نتیجه می رسانند. این بررسی تحقیق درباره بازی ویدئویی، بر روی تجزیه و تحلیل طراحی بازی آموزشی متمرکزشده است، یعنی آنان که در حال حاضر اساس را برای یادگیری طراحی می کنند، محتوای تئوری بازی را طراحی می کنند و نتایج بازی کردن بازیهای ویدئویی را آموزش می دهند.
مقدمه : 
مقدمات بسیاری در20 سال گذشته برای آموزش بازیهای ویدیوئی منتشرشده است وبررسی تعدادی ازمتون درباره ی بازیهای آموزشی درعرض چند سال گذشته به اتمام رسیده است 
Baker,ONeil,Wainess,2005؛Aguilera,Menodiz,2 003 ).
این بررسی ها روی متونی تمرکز میکند که مورد خطاب قرارمی دهد که چه بازیکنانی ازبازیهای ویدیوئی آموزش ببیند به جای اینکه  کدام بازیهای ویدیوئی می توانند طراحی شوند .برای تسهیل یادگیری ، این بررسی که برروی انتشارات مربوطه برطراحی بازی ویدیوئی آموزشی متمرکزشده است ، شناسایی عناصرطراحی بازی که یادگیری را ترویج می دهند وهمچنین نظریه هایی مبنی براینکه بازی های ویدیوئی منجربه پرورش مفهوم یادگیری می شود را به دنبال دارد .

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله یک طراحی معماری گونه به منظور بازیابی کارآمد اطلاعات در وب معنایی

عنوان انگلیسی مقاله: An architectural design for effective information retrieval in semantic web
عنوان فارسی مقاله: یک طراحی معماری گونه به منظور بازیابی کارآمد اطلاعات در وب معنایی
دسته: کامپیوتر - مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
سیستم بازیابی اطلاعات وب(IR) که امروزه شاهد آن هستیم، میتواند فقط اطلاعات را بر مبنای واژگان کلیدی بازیابی کند که یک چنین روشی برای حجم زیادی از داده ها ناکارآمد میباشد . چنین روشی دارای قابلیت های محدودی در بدست آوردن مفاهیمِ مربوط به  نیازمندی های کاربر و رابطه ی بین واژگان کلیدی مربوطه میباشد. این محدودیت ها باعث ارائه ی ایده ای تحت عنوان جستجوی مفهومی کاربر شده که شامل مفاهیم و معانی میباشد. در این مطالعه قصد داریم سیستم بازیابی اطلاعات معنایی را برای یک جستجوی وب معنایی ارائه داده و الگوریتمی کارمد را برای بازیابی اطلاعات به صورت کارآمد ارائه دهیم. این معماری یک لیستی از واژگان کلیدی که توسط کاربر فراهم شده است را به همراه یک پرس و جو به عنوان ورودی  دریافت کرده و  آنرا به یک پرس و جوی معنایی تبدیل میکند. این پروسه ی تبدیل با کمک مفاهیم دامنه مربوط به هستی شناسی های دامنه ی موجود صورت گرفته و روابطی معنایی را در زمان اجرا بین آنها پیدا میکند. اطلاعات مربوط به پرس و جوی معنایی نیز بازیابی شده و بر اساس سطح ارتباط آن و با کمک یک الگوریتم بهبود یافته رتبه بندی میشود. تحلیل کارائی نشان میدهد که سیستم پیشنهادی میتواند میزان صحت و کارآمد بودن این روش را برای بازیابی مستندات وب مربوطه در مقایسه با سیستم های موجود بهبود دهد.
واژگان کلیدی: بازیابی اطلاعات ، وب معنایی، جستجوی معنایی، هستی شناسی، پرس و جوی معنایی

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله بازگشت سرمایه ی امنیتی برای پلتفرم های ابری

عنوان انگلیسی مقاله:Return on Security Investment for Cloud Platforms
عنوان فارسی مقاله: بازگشت سرمایه ی امنیتی برای پلت فرم های ابری
دسته: فناوری اطلاعات - کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مهاجرت به سمت  سرویس های رایانش ابری را میتوان  تصمیمی پیچیده دانست چرا که چندین پارامتر عمده وجود دارد که میتواند در تصمیم گیری شما  در این خصوص نقش داشته باشد(مانند بودجه ی موجود، هزینه ها، کارائی و غیره). یکی از این پارامتر ها، امنیت اطلاعات و همچنین سرمایه ی مورد  نیاز برای تضمین  امنیت این اطلاعات میباشد. یک کلاینت نیاز داشته تا قابلیت های توسعه ی مختلفی  که توسط  سرویس دهندگان ابری (CSP)  فراهم شده است را  مورد ارزیابی قرار دهد. این مقاله، مجموعه ای از  متریک ها را ارائه خواهیم داد  که (بر حسب هزینه و جابجایی).  بر روی ارزیابی کنترل های امنیتی در یک توسعه ی ابری متمرکز میباشدیک چنین روشی میتواند از کلاینت درباره ی این موضوع که آیا باید بخشی از سرویس ها، داده ها یا زیر ساهتار های خود را به یک CSP منتقل کند یا خیر، پشتیبانی کند.
واژگان کلیدی:امنیت ابری، متریک ها، کنترل ها، بازگشت سرمایه(ROI)، بازگشت سرمایه ی امنیتی (ROSI)، تحلیل سود-هزینه
فهرست ترجمه:
چکیده
1.مقدمه
2. پروسه ی تصمیم در خصوص انتقال
3.معیار های امنیتی ابری
A.آسیب
B.هزینه ی کنترل
C.نرخ انتقال کنترل
D.آسیب وابسته
4.معیار های ROSI
A.ارزیابی بازگشت سرمایه ی امنیتی (a-ROSI)
B.کنترل بازگشت سرمایه ی امنیتی (c-ROSI)
D.بازگشت سرمایه ی امنیتی (ROSI)
5.سناریوی موردی
6.فعالیت های مربوطه
7.مباحث

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله تبعیض رسمی و غیر رسمی بر علیه زنان در محیط کاری

عنوان انگلیسی مقاله: FORMAL AND INFORMAL DISCRIMINATION AGAINST WOMEN AT WORK
عنوان فارسی مقاله: تبعیض رسمی و غیر رسمی بر علیه زنان در محیط کاری
دسته: اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
زمانی که از ما پرسیده میشود در مورد یک رفتار خصومت آمیز برای زنان در محیط کاری فکر کنیم، اولین چیزی که به ذهن ما میرسد، نمونه ای از آزار های جنسی یا تبعیض قائل شدن در استخدام می-باشد. چنین وابسته سازی هایی قطعاٌ شگفت انگیز نخواهند بود: حتی در سنی که چنین رفتارهایی ننگین به شمار میرود و در حد زیادی نیز غیرقانونی میباشد، چنین بدرفتاری های سازمانی به نظر بسیار رایج میباشد. در طی چند سال اخیر گزارشات زیادی مبنی بر تأیید چنین رفتارها و تبعیضاتی در سازمان گزارش شده است(Morris,Bonamici&Neering,2005). برای مثال، مورگان استنلی در یک سرمایه گذاری بانکی، 54 میلیون دلار را برای  کارمندان زنی پرداخت کرد که مدعی بودند حقوق و مزایای آنها با سایر همکاران مرد آنها برابر نبوده است. علاوه بر این، 1.6 میلیون زن در حال حاضر و قبلاٌ که در wal-Mart کار میکردند واجد شرایط برای حضور در دادگاه های حق و حقوق شهروندی بوده اند: مانند زنان مورگان استنلی، آنها ادعا میکردند که قربانی تبعیضات جنسی بوده اند(greenhouse 2004). در اصل، با توجه به آمار و ارقام کمسیون فرصت های برابر شغلی، در طی 12 سال اخیر ، دادخواهی های مربوط این تبعیضات و یا میزان خسارات پولی حاصله از این دادخواهی ها کاهش یافته است.
نه اینکه تمامی تبعیضات در محیط کاری چنین توجهاتی را به خود معطوف کنند. مدارک فعلی حاکی از تبعیضات جنسیتی میباشد. یک سری مطالعات اخیر نشان داده است که بسیاری از زنان در موقعیت های شغلی بالا در شرکت ها و کارخانجات، مدعی هستند که محروم سازی اجتماعی جدایی از تبعیض، مانعی برای پیشرفت شغلی زنان میباشد. مثال هایی از این تبعیض شامل فقدان موعظه و نصیحت، محروم شدن از شبکه های ارتباطی غیر رسمی، و فرهنگ همکاری ناعادلانه میباشد. یافته های بیشتر نشان میدهد که چنین رفتارهایی برای هر شخصی در محیط کار قابل قبول نیست: مردان به طور قابل ملاحظه ای نسبت به زنان در مورد این فاکتور ها حساسیت نشان میدهند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله فلسفه ی آموزش و تأثیر روبه رشد پژوهش تجربی و آزمایشی

عنوان انگلیسی مقاله: Philosophy of Education and the Growing Impact of Empirical Research
عنوان فارسی مقاله: فلسفه ی آموزش و تأثیر روبه رشد پژوهش تجربی و آزمایشی بر روی آن
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
نقطه ی شروع: موفقیت پیروز مندانه ی تجربه گرایی 
از اواخر قرن نوزدهم، متد های پژوهش تجربی در آموزش مورد استفاده قرار گرفته است. متدهای آزمایشی در ابتدا از آزمایشگاه های روانشناسی آن زمان نشأت گرفتند و به سرعت با متد های آماری کاربردی که در علوم آموزشی آمریکایی ها رایج بودند، ادغام شدند. چنین رویه هایی این امکان را فراهم کرده تا به مطالعه ی مجموعه تست های دانشجویانی که قبلاٌ بیرون از حیطه ی آموزشی بوده اند پرداخته شود. مشاهداتی نیز در این حوزه توسعه یافته و این امکان را فراهم کردند تا به مطالعه ی پدیده هایی در بازی کودکان یا رفتار بزرگسالان پرداخته شود.  بنیانگذار این پژوهش های جاری، آقای استن لی هال بود.
این پژوهش  بین المللی، به تصدیق مزایایی پرداخته است و اینکه از نظر سیاسی و یا توسط انجمن های معلمی پشتیبانی شده است. در اصل، تقاضاهای عموم یا گروه های مربوطه از سهام دارن، بر روی رفتار علم آموزشی تأثیر گذاشته است. این به نوبه ی خود مزیت دیگری را مطرح میسازد: انتزاع های فلسفی  که بر خلاف روش ها یا برنامه های فلسفی دسته بندی شده است، باید مورد اجتناب قرار گیرد. از نظر تئوریک، هیچ گرایی در پژوهش تجربی وجود ندارد که نیازی به صرف وقت بلند مدت نداشته باشد، بلکه نیاز به موضوعات و متد هایی انحصاری دارد. این موضوعات، بیشتر جنبه ی عمل گرایی   داشته و متد ها نیز به همانطور که باید باشند، شفاف هستند و نیاز به آموزش ثابت و دستورالعمل هایی دارند.
یافته های پژوهش های تجربی اولیه نیز دارای مزایایی فوری بوده است. منحنی یادگیری رایجی که از پژوهش حافظه نشأت گرفته است، در کلاس های درسی مورد پذیرش قرار گرفته است، همانطور که تست های هوشی و اندازه گیری های موفقیت و متد های مدیریت معاصر نیز به منظور تضمین یک سازمان مدرسه ای کارآمد طراحی شده اند. یکی از پیروان و پشتیبانان انقلاب بهره وری در ایالات متحده، آقای جان دوی بود که بیشتر وی را به خاطر یافته های تجربی یا نظریه های فیزیولوزیکی میشناسند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله مدل فازی برای ارزیابی مناسب بودن اجرای ERP

عنوان انگلیسی مقاله: A fuzzy model to evaluate the suitability of installing an enterprise resource planning system
عنوان فارسی مقاله: یک مدل فازی برای ارزیابی مناسب بودن اجرای سرمایه گذاری سیستم برنامه ریزی منابع (ERP)
دسته: کامپیوتر - مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
استفاده از (ERP) به عنوان شالوده اصلی برای مجتمع سازی محدوده کامل فرایندها و عملکردهای شرکت های تجاری آشکارا مفید بود و در بسیاری از شرکتهای بزرگ مقادیر بزرگی داده را در سیستم اطلاعاتی شان مدیریت می کند و از دیدگاه اقتصادی سود آور است . بنابراین تصمیم به کار گرفتن یک سیستم ERP درتمامی شرکت ها همواره چندان واضح  نبوده . این بستگی به اندازه منافع آینده و و خصوصیات شرکت بستگی خواهد داشت. بنابراین پارامترهای متفاوتی مانند خصوصیات و جنبه های بازاریابی برای گرفتن تصمیم در مورد مناسب بودن  سیستم ERP ارزیابی خواهند شد . این پارامترها ممکن است خصوصیات یا دانش متفاوتی در باره  سیستم ها داشته باشند که می تواند مبهم یا نادرست باشد . بنابراین این موضوع دلالت بر این دارد که فرایندهای ارزیابی می تواند اطلاعات ناهماهنگ را مدیریت نماید . در این مقاله ما مدل ارزیابی فازی را برای ارزیابی مناسب بودن سیستم ERP بر  اساس تصمیم گیری چند متخصصی یا همان (ME-DM) ارائه می دهیم که می تواند با اطلاعات ناهماهنگ مرتبط باشد. 
معرفی
فناآوری اطلاعات یا همان (IT) اثر بزرگی بر روی بهره وری سازمانها دارد. شرکتها سیستم های اجرایی مانند طرحریزی منابع کسب و کار (ERP) طرح ریزی منابع مقتضی – تبادل الکترونیکی داده ها و غیره را برای توسعه بهره وری  نشان داده اند . بنابراین سیستم های (ERO) اخیرا برای پتانسیلشان در امر تصمیم سازی موثر توجه بسیار زیادی رادریافت کرده اند . ایجاد سیستم  های (ERP) در شرکتهای بزرگ یک بهینه سازی در زنجیره ارزشی داخلی شرکتها ایجاد کرده است و سود و منافع مهمی را به  بار آورده ات .

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله معیار قطعی چندگانه فازی برای ایجاد مدل توان گیری کارکنان

عنوان انگلیسی مقاله: A Fuzzy Multiple Criteria Decision Making Model in Employee Recruitment
عنوان فارسی مقاله: معیار قطعی چندگانه فازی برای ایجاد مدل توان گیری کارکنان
دسته: کامپوتر - مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این تحقیق به معنای بهبود فقدان از پردازش توان گیری کارکنان و هم چنین کاهش حس منحصر به فرد و تکی درسطح نظارتی توسط فاز منطقی و روشهای پردازش  تحلیلی مراتبی می باشد. در این تحقیق سعی میشود  که ویژگی ها و خصوصیات مناسب با مهارتهای حرفه ای و کلیدی را با اطلاعات کافی از طریق آمار بدست آورند و آنالیزی از پردازش مراتب تحلیلی برای پیش بینی  پردازش نیروی تازه ( توان گیری ) منطقی صورت گیرد گه بر اساس نتیجه معیار چند گانه فازی صورت می گیرد . هدف از این مقاله انتخاب مدل درست و مبنی بر شایستگی  می باشد . نتایج بدست آمده نشانگر ایجاد مدل معیار چندگانه فازی می باشد . راه حل درست و واقعی برای از بین بردن کاستی های توان گیری و سازمانها با اطلاعات بیشتر در تصمیم گیری می باشد . 
کلمات کلیدی: AHP – فازمنطقی -  ضوابط چندگانه – تصمیم گیری موجود . توان گیری کارکنان 
1- مقدمه: 
منبع انسانی یکی از اجزای مهم در برنامه های کاربردی چند منظوره و رقابت از آن در مقایسه با استعدادهای متفاوت بین آنها می باشد.  بیشتر مدیران سازمانها امیدوار به  پیدا کردن داوطلبان مناسب  هستند. این امر به معنای آن است که کارکنان توان گیر یکی امر مهمو لازم برای آنها محسوب می شود . به هر حال این یک فعالیت خیلی گران به شمار می آید که نیازمند زمان و بها زیادی است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله ارزیابی کارکنان با پردازش تحلیلی ساختار داده های مراتبی و فازی

عنوان انگلیسی مقاله: Design Performance Appraisal Application for University Employee with Analytical Hierarchy Process and Fuzzy
عنوان فارسی مقاله: استفاده از برنامه کاربردی و مشخصات طراحی ، کارایی و ارزیابی برای کارکنان دانشگاه با پردازش تحلیلی ساختار داده های مراتبی و فازی ( نامعلوم)
دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر - مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
امروزه فشار رقابتی و تغییرات در سازمانها به طور مستمر باعث بهبودی و پیشرفت  کیفیتی عملکرد کارکنان شده است. بیشتر سازمانهای ما مواجه با تلاشهای  ارزیابی و کارایی با تواناییهای کارکنان می باشد بنابراین اجرای کاربردو ارزیابی نیازمند بررسی کارکنان می باشد . مثلا دانشگاه x نیازمند اجرای ارزیابی برای کارکنان می باشد.کارکنان دانشگاه شامل کارمندان و مدرسان ( اساتید ) می باشد . در این تحقیق  پردازش تحلیلی و ساختار داده های مرتبی به طور تقریبی ارزیابی می شود. عوامل کمی و کیفی به کار گرفته شده توسط بخش کاروانی دانشگاه بررسی می شود. در این تحقیق شبیه سازی برای اساتید و کارکنان در نظرگرفته می شود که با استفاده از ارزیابی راهنماهاو خود ارزیابی صورت میگیرد. این نتایج نشانگر آن است که با توجه به آمار بدست آمده تفاوتی بین ارزیابی استادهاو خودارزیابی وجود ندارد پس می توان به این  نتیجه رسیدکه طرح ارزیابی اجرائی می تواند در دانشگاهها مورد استفاده قرار گیرد. 
کلمه های کلیدی: ارزیابی اجرایی – فازی/ نامعلوم )  پردازش تحلیلی داده های مراتبی

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله ادراک زیر آستانه ای (subliminal perception)

عنوان انگلیسی مقاله: ادراک زیر آستانه ای (ادراک بدون آگاهی)
عنوان فارسی مقاله: subliminal perception -perception without awareness
دسته: روانشناسی - عمومی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
بخشی از ترجمه
ادراک زیر استانه ای چیست؟
معنی و مفهوم اصطلاح ادراک زیر آستانه ای در طول سالها دچار تغییر شده است و بعضی ها ترجیح می دهند که ادراک بدون آگاهی را  به عنوان یک جایگزین انتخاب کنند که ازعنوان تا حدودی متداوم limen (آستانه ای ) جلوگیری می کند. به گونه ای کلی ادراک زیر آستانه ای زمانی اتفاق می افتد که محرک وانگیزش در زیر آستانه   وجود دارد و چنین فهمیده می شود که و یا (threshold  limen) و آستانه برای ادراک وآگاهی ، تفکرات ، احساسات و یا عملکرد ها را تحت تاثیر قرار می دهد. (Merikle 2000) به علت آنکه یک تاثیر بر تفکرات احساسات و یا عملکرد نسبت برای اندازه گیری و سنجش از لحاظ آزمایشگاهی، راحت و آسوده است، قسمت وبخش مشکل و دشوار در رابطه با این زمینه ،اندازه گیری و سنجش یک انگیزه و محرک زیر آستانه موضوع و سوژه است. نکته مهم و اساسی در رابطه با این  موضوع، دانستن وآگاهی از زمانی است که موضوع و سوژه به طور خودآگاه از محرک و انگیزش آگاهی دارد و اینکه چطور این مسئله می تواند به گونه ای قابل اعتماد در آزمایشات فهمیده می شود. به گونه ای سنتی و قدیمی ، موضوعات و سوژه ها خودشان به گزارش آگاهی می پردازند. در حالیکه سایر زمینه های روانشناسی ممکن است درونگری وخویشتن نگری را به عنوان یک منبع اطلاعاتی اثبات و تایید نکنند.در زمینه ادراک زیر آستانه ای این  خود گزارشی آگاهی به نظر می رسد که غیر قابل اجتناب باشد.استفاده اجتناب ناپذیر خودگزاری همچنین منجر به بحثهای بیشتری در این زمینه می شود که چگونه این خود گزاری ها تفسیر می شوند. نمونه و مثال گسست رویکرد آزمایشی از پیش مهمی است که در تحقیق ادراک زیرآستانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

داستان پند آموز

در سال 1939 وقتی مسئولین شرکت «گندم کانزاس» متوجه شدند که مادران فقیر با پارچه بسته بندی آنها برای فرزندان خود لباس درست میکنند، شروع به استفاده از پارچه هاى طرحدار برای بسته بندی کردند تا بچه های فقیر لباسهای زیباتری داشته باشند و در کمال مهربانی کاری کردند که آرم این شرکت با اولین شستشو پاک میشد...

"درود بر اندیشه های مهربان"

Error RunDLL چگونه برطرف می شود؟


Error RunDLL چگونه برطرف می شود؟

----------------------------------------------------------

این مطلب کپی شده است.دقت فرمایید.


تعدادی از دوستان در مورد حل این ایراد سوال پرسیدند که بنا به تکرار شدن این سوال ، پاسخ رو در page قرار می دهیم امیدوارم که مفید واقع بشه !

----------------------------------------------------------

فایل های Dll (یا Dynamic Link Library) خاصی را نیاز دارند که ممکن است به راحتی آن ها را در هارد کامپیوتر پیدا نکنند و یا برنامه خاصی که مربوط به اجرای آن فایل می باشد بر روی سیستم موجود نباشد. در این مواقع سیستم پیغام های خطا (Error) با پسوند .dll به شما نمایش می دهد.

این پیغام نشان میدهد که یکی از فایل های سیستمی شما موجود نیست و به هر دلیلی یا پاک شده یا نصب نشده.

فایل های Dll (یا Dynamic Link Library) خاصی را نیاز دارند که ممکن است به راحتی آن ها را در هارد کامپیوتر پیدا نکنند و یا برنامه خاصی که مربوط به اجرای آن فایل می باشد بر روی سیستم موجود نباشد. در این مواقع سیستم پیغام های خطا (Error) با پسوند .dll به شما نمایش می دهد.

شما چندین راه برای برطرف کردن این ایراد پیش رو دارید !

1-دیسک ویندوزتون رو داخل کامپیوتر قرار بدید و ویندوزتون رو تعمیر کنید.

2-برای رفع مشکل پیام Rundll در RUN بنویسید MSCONFIG و در سربرگ Startup پارامتر مربوطه رو پیدا کنید و تیکش رو بردارید.

3-ویروس Rundll.exe و رفع ارور Can't Find rundll.exe file

نصب یک آنتی ویروس قوی و به روز ! این ویروس (که البته در دسته backdoor ها قرار می گیرد) باعث می شود که در هنگام باز کردن یک درایو یا اجرای یک نرم افزار یا مشاهده سایت ها در IE با ارور Can't Find rundll.exe file یا Aplication not found مواجه شوید.

Rundll.exe از پروسه ها و فایل های اصلی سیستم بوده که برای اجرای صحیح برنامههای اصلی سیستم لازم است و نباید قطع شود.اما نسخه ویروس از این فایل ( Rundll.exe یا Rundll32.exe ) ساخته شده است که به عنوان backdoor شناخته می شود که به خاطر اهداف خاص حمله کننده بر روی سیستم شما نصب می شود.

روش پاک سازی دستی:

1.سیستمتان را برای فایل Rundll.exe جستجو کرده و فایل ها را که احتمالا 10 تا 25 تا هستند پاک کنید.

2.تمام پروسه های با نام Rundll.exe و Rundll32.exe را متوفق کنید.

3.تمام کلیدهای رجیستری مرتبط با rundll.exe را پیدا و پاک کنید.

4.از طریق repair یا سایر ترفندها ، فایل rundll.exe اصلی را به سیستم برگردانید. (می تونید سی دی ویندوز رو قررا بدید و بعد در CMD عبارت sfc /scannow رو تایپ کنید و اینتر بزنید تا فایل های خراب ویندوز تعمیر بشن)

5.در پایان سیستم را restart کنید.

--------------------------------------------------------------------------

.استفاده کنید IU DLL Fixer گم خطا ، شما می توانید rundll32.exe برای رفع

.استفاده کنید IU Antivirus لطفا از rundll32.exe حذف ویروس

.استفاده کنید IU Driver Updater لطفا از rundll32.exe BSOD برای متوقف کردن

.استفاده کنید IU Registry Cleaner رجیستری لطفا از rundll32.exe برای تمیز کردن خطا

همچنین نرم افزار DLL-Files.com FIXER به شما این امکان را می دهد تا هارد سیستم خود را بررسی کنید و فایل های Dll ناقص را تعمیر کرده و یا اگر برنامه ای یک فایل Dll خاص را نیاز داشته باشد، آن نیاز را برطرف کنید.


http://dl2.soft98.ir/soft/d/Dll-Files.Fixer.3.1.81.2919.rar


منبع پیج دانستنی های کامپیوتر و اینترنت فیس بوک


_________________________________________________

برای خرید مقالات ترجمه شده به بخش دسته های وبلاگ مراجعه نمایدد.انواع مقالات ترجمه شده موجود میباشد.