ترجمه مقاله ریسک در پروژه های برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP)

عنوان انگلیسی مقاله: Risk assessment in ERP projects
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی ریسک در پروژه های برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP)
دسته: مدیریت.
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید است.
_____________________________________________
چکیده ترجمه:
انجام مدیریت ریسک پروژه های برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP) کار بلندپروازانه ای است. پروژه های ERP روش هایی بسیار پیچیده در شرکتهای تجاری هستند و لذا عوامل ریسک آنها نیز جنبه های متعدد تکنولوژیک، مدیریتی، روانشناختی و جامعه شناختی را شامل می شوند. علاوه براین، عوامل مذکور ارتباطات تنگاتنگی با هم داشته و ممکن است اثرات غیر مستقیمی بر پروژه داشته باشند. این ویژگی ها باعث شده که مدیریت ریسک در این موارد در مقایسه با پروژه های سنتی و مرسوم - بخصوص در مرحله ارزیابی- سخت تر، نامطمئن تر و با اهمیت تر شود..
هدف از این مقاله معرفی روشی ابداعی برای آنالیز ریسک است تا درکی بهتر، ساختارمندتر و سیستماتیک تر در مورد روابط اصلی مابین عوامل ریسک و همچنین بین عوامل ریسک و اثرات خاص مرتبط با پروژه های ERP فراهم آورد. یک مثال موردی واقعی راجع به یک کمپانی چند ملیتی متشکل از متخصصان و شرکت کنندگان مختلف نیز بیان می شود تا  نحوه کاربرد مدل پیش نهادی را توضیح دهیم.
کلیدواژه: برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP)، ارتباط بیانبین فاکتورهای ریسکی، ارزیابی ریسک، مدلسازی ساختار تفسیری (ISM)
مقدمه:
یک سیستم ERP مجموعه ای از کاربری های نرم افزاری تلفیقی است که برای مدیریت مراودات و فرایندهای بازرگانی در کل کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد و برای اینکار از یک پایگاه داده مشترک، فرایندهای استاندارد و تشریک اطلاعات در درون و بین حوزه های عملیاتی استفاده می کند. با اینحال به کارگیری سیستم ERP صرفا یک پروژه رایانه ای نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری پر هزینه و ریسک پذیر است که بر فرایندهای اولیه و پشتیبانی شرکت، ساختار سازمانی و روندهای آن، سیستم های موجود در کمپانی و نقش ها و کارهای شخصی پرسنل تاثیر می گذارد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


__________________________
برای دیدن بقیه مقالات ترجمه شده نیز از دسته ها دیدن فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.