ترجمه مقاله مدیریت راهبردی منابع انسانی (HRM)و کاهش تمرکز کارکنان

عنوان انگلیسی مقاله: Strategic human resource management and the decline of employee focus
عنوان فارسی مقاله: مدیریت راهبردی منابع انسانی و کاهش تمرکز کارکنان
دسته: مدیریت.
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید است.
___________________________________________
چکیده ترجمه:
هدف این مقاله، تحلیلی انتقادی از جابجایی تمرکز بر کارکنان به تمرکز بر راهبرد در نقش مدیریت منابع انسانی (HRM) است. بحث ما اینست که برخلاف فرض یکپارچگی، اهداف سازمانی و اهداف کارکنان در تعارض زیادی با هم باقی مانده اند. برای توضیح تفاوت بین گسترش زبانی منابع انسانی در زمینه وحدت اهداف سازمان و کارکنان و اقدام عملی مدیریت منابع انسانی در برتری دادن منافع راهبردی به منافع کارکنان، یکپارچگی را در سه سطح هنجاری، مفهومی و تجربی به تصویر می کشیم. برای اینکه نشان دهیم چگونه متخصصان مدیریت منابع انسانی به رقابت درباره تمرکز بر مشتری و راهبرد اولویت می دهند، پاسخ های داده شده به یک نظرسنجی داخلی از اعضای هیئت تخصصی انجمن منابع انسانی استرالیا (AHRI) را تحلیل می کنیم تا پشتیبانی برای این ادعا پیدا کنیم که متخصصان منابع انسانی به سمت مرز تفکر راهبردی پیش رفتند. برای انجام اینکار متخصصان مدیریت منابع انیانی به حاشیه سازی مسئولیت های مدیریت منابع انسانی متمرکز بر کارکنان و فعالیت های اخلاقی پرداخته اند. ما به بحث در مورد کاربردهای این کاهش در تمرکز کارکنان در ارتباط با مدیریت منابع انسانی پرداخته و و حوزه های توسعه پژوهشی دیگری را پیشنهاد می کنیم.
1.مقدمه:
نقش رقابت تجاری مدیریت راهبردی مدیریت منابع انسانی یک اولویت قراردادای در متون مدیریت منابع انسانی است[1]. تحلیل مداوم در این زمینه معمولا روی اینکه چگونه مدیریت منابع انسانی می تواند به موفقیت تجاری ارزش و سهم راهبردی بدهد، تمرکز می کند. برجسته ترین بحث های دانشگاهی پیرامون این مطلب است که مدیریت منابع انسانی چگونه می تواند خود را اثبات کند، اعتبار بوجود آورده و ابتکاراتی که رفتار کارکنان را استخراج می کند، ایجاد نماید تا منجر به مزیت رقابتی پایدار گردد[2]. مدیریت راهبردی منابع انسانی به درستی تثبیت موقعیت مدیریت منابع انسانی را در فرآیندهای تصمیم گیری سازمانی ارتقا داده است: "یک رتبه در جدول" اکنون بیشتر از آنکه اشتیاق باشد یک انتظار از مدیران مدیریت منابع انسانی به شمار می رود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


__________________________
برای دیدن بقیه مقالات ترجمه شده نیز از دسته ها دیدن فرمایید.

ترجمه مقاله کیفیت خدمات بر اساس مقیاس سروکوال زبانی فازی

عنوان انگلیسی مقاله: Service quality gaps analysis based on Fuzzy linguistic SERVQUAL
عنوان فارسی مقاله: تجزیه و تحلیل شکاف های کیفیت خدمات بر اساس مقیاس سروکوال زبانی فازی همراه با یک بررسی موردی در زمینه خدمات بیمار سرپایی بیمارستان
دسته: مدیریت.
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید است.
__________________________________________
چکیده ترجمه:
هدف: این تحقیق درصدد ارائه یک رویکرد مفهومی برای ارزیابی کیفیت خدمات ادراک شده مناسب با استفاده از منطق فازی می باشد. در ابتدا، هدف این است که آیا درمقایسه با مقیاس لیکرت، راهکار بهتری است. دوم، مقاله به دنبال ارزیابی بازخورد بیماران نسبت به کیفیت خدمات بیمارستان با استفاده از تجزیه و تحلیل زبانی فازی می باشد. 
طرح/ روش/ رویکرد: پرسشنامه سروکوال بر طبق ویژگی های هر یک از خدمات بیمار سرپایی بیمارستان طراحی گردید. سه بیمارستان منطقه ای در هسین چو واقع در تایوان مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از تکمیل و جمع آوری، ابتدا میزان اثربخشی مقیاس زبانی فازی و مقیاس لیکرت مقایسه گردید. دوم، برای پی بردن به خصیصه های اصلی کیفیت خدمات، مقادیر شکاف هر عامل ارزیابی گردید. در آخر، برای بخش بندی بازارها با استفاده از خصیصه های معین کیفیت خدمات و متغیرهای جمعیت شناختی متفاوت، تجزیه و تحلیل واریانس (ANOVA) صورت گرفت.  
یافته ها: یافته ها حاکی از آن است که برحسب اعتبار اندازه گیری، مقیاس زبانی فازی بزرگتر از مقیاس لیکرت است. بعلاوه، بواسطه ی تجزیه و تحلیل شکاف و ANOVA، تمرکز بهتری بر ویژگی های کیفیت خدمات هشتم، دهم، چهاردهم، بیست و یکم، و سوم از طریق اندازه گیری سروکوال بدست آمد که مدیریت بایستی بر کدام تمرکز نماید و کدام بایستی تلاش کنند که حل و فصل نمایند. موارد اول، دوم، چهارده و شانزدهم از مقیاس اندازه گیری سروکوال می توانند به ترتیب عوامل بخش بازار باشند. 
اصالت/ ارزش: این مطالعه بطور موفقیت آمیزی تجزیه و تحلیل زبانی فازی در نظریه شکاف و مقیاس های اندازه گیری سروکوال را مطرح نمود و انسجام و ثبات درونی بیشتری را نسبت به مقیاس لیکرت نشان داد. پس از بحث راجع به نتایج تجزیه و تحلیل شکاف و ANOVA، سازمان می تواند به ویژگی های اساسی کیفیت خدمات پی ببرد و در جهت بهبود یا ارتقای آنها ارزش آفرینی نماید.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


__________________________
برای دیدن بقیه مقالات ترجمه شده نیز از دسته ها دیدن فرمایید.

ترجمه مقاله شاخص های موثر بر گزینش انتصابات بین المللی

عنوان انگلیسی مقاله: Selection for international assignments
عنوان فارسی مقاله: گزینش برای انتصابات بین المللی
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید است.
__________________________________________
چکیده ترجمه:
گزینش افراد برای انتصابات بین المللی بطور مشخص به چالش کشیده شده است چرا که  حوزه محتوایی  ارزیابی کاندیداها بجای تلاش برای پیش بینی توانایی ایفای وظایف معین در شغل یا بطور کلی تر عناصر عنوان شده در شرح شغلی فنی، عمدتا بر محتوای شغلی تمرکز دارد. سیستم های گزینش برای انتصابات بین المللی بجای مشاغل فنی که از متصدیان خواسته می شود و در بسیاری موارد تاکنون ارزیابی شده اند و یا فرض شده است که در سطح قابل قبولی از صلاحیت قرار دارند، بر پیش بینی محیطی که در آن متصدیان لازم است به طور موثری کارکنند، متمرکز هستند. بنا یراین بر خلاف شاخص های موفقیت در زمینه بومی که در آن دانش، مهارت ها و توانایی ها ممکن است استراتژی گزینش را تعیین کند، عوامل روانی و شخصیتی فراوانی از جمله ویژگی های شخصیتی، سلاست زبانی و تجربیات بین المللی در افزایش موفقیت مامور بین المللی موثر است. این مقاله بر شاخص هایی که بر نتیجه انتصابات بین المللی تاثیر می گذارد و رویه های منحصر بفردی که در گزینش برای انتصابات بین المللی می تواند بکار گرفته شود متمرکز است. بعلاوه این مقاله در مورد چالش های عملی اجرای پیشنهادات گزینش مامورین بین المللی بحث می کند..      
با قبول این که افراد درون سازمان هستند که تولیدات را ابداع کرده و توسعه می دهند، خدمات، بازار و فروش را برای عموم فراهم می کنند، تصمیم می گیرند، پیشنهاد ارائه می کنند، برنامه های استراتژیک را اجرا می کنند، مدیریت موثر و کارآمد استعدادهای انسان منبع مهم تفاوتهای رقابتی است  که برای موفقیت سازمان حیاتی است (Caligiuri & Tarique, 2009). برای دهه ها ما این اعتقاد را که افراد فضای کاری را می سازند پذیرفته ایم در ابتدا ما تعریف ساده ای از فضای کاری داشتیم در سالهای اخیر که  فضای کاری از نظر جغرافیایی تنوع یافته ابتدا از شهری به شهر دیگر و هم اکنون استانها، مناطق وکشورها را پوشش می دهد. امروزه پراکندگی مکانی که در آن شرکتها تجارت می کنند و اقتصاد جهانی محیط پیچیده تر و پویاتری خلق کرده که در آن شرکتها و موسسات استعدادهای انسانی خود را مدیریت کرده، گسترش داده و تحت تاثیر  قرار می دهند. .

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


__________________________
برای دیدن بقیه مقالات ترجمه شده نیز از دسته ها دیدن فرمایید.

ترجمه مقاله ریسک در پروژه های برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP)

عنوان انگلیسی مقاله: Risk assessment in ERP projects
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی ریسک در پروژه های برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP)
دسته: مدیریت.
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید است.
_____________________________________________
چکیده ترجمه:
انجام مدیریت ریسک پروژه های برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP) کار بلندپروازانه ای است. پروژه های ERP روش هایی بسیار پیچیده در شرکتهای تجاری هستند و لذا عوامل ریسک آنها نیز جنبه های متعدد تکنولوژیک، مدیریتی، روانشناختی و جامعه شناختی را شامل می شوند. علاوه براین، عوامل مذکور ارتباطات تنگاتنگی با هم داشته و ممکن است اثرات غیر مستقیمی بر پروژه داشته باشند. این ویژگی ها باعث شده که مدیریت ریسک در این موارد در مقایسه با پروژه های سنتی و مرسوم - بخصوص در مرحله ارزیابی- سخت تر، نامطمئن تر و با اهمیت تر شود..
هدف از این مقاله معرفی روشی ابداعی برای آنالیز ریسک است تا درکی بهتر، ساختارمندتر و سیستماتیک تر در مورد روابط اصلی مابین عوامل ریسک و همچنین بین عوامل ریسک و اثرات خاص مرتبط با پروژه های ERP فراهم آورد. یک مثال موردی واقعی راجع به یک کمپانی چند ملیتی متشکل از متخصصان و شرکت کنندگان مختلف نیز بیان می شود تا  نحوه کاربرد مدل پیش نهادی را توضیح دهیم.
کلیدواژه: برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP)، ارتباط بیانبین فاکتورهای ریسکی، ارزیابی ریسک، مدلسازی ساختار تفسیری (ISM)
مقدمه:
یک سیستم ERP مجموعه ای از کاربری های نرم افزاری تلفیقی است که برای مدیریت مراودات و فرایندهای بازرگانی در کل کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد و برای اینکار از یک پایگاه داده مشترک، فرایندهای استاندارد و تشریک اطلاعات در درون و بین حوزه های عملیاتی استفاده می کند. با اینحال به کارگیری سیستم ERP صرفا یک پروژه رایانه ای نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری پر هزینه و ریسک پذیر است که بر فرایندهای اولیه و پشتیبانی شرکت، ساختار سازمانی و روندهای آن، سیستم های موجود در کمپانی و نقش ها و کارهای شخصی پرسنل تاثیر می گذارد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


__________________________
برای دیدن بقیه مقالات ترجمه شده نیز از دسته ها دیدن فرمایید.

ترجمه مقاله فرایند شبکه تحلیلی (ANP) جهت ارزیابی سیستم هوش کسب و کار

عنوان انگلیسی مقاله: Research on using ANP to establish a performance assessment model for business intelligence systems
عنوان فارسی مقاله: تحقیقی پیرامون استفاده از فرایند شبکه تحلیلی (ANP)، جهت استقرار یک مدل ارزیابی عملکرد برای سیستم هوش کسب و کار
دسته: مدیریت.
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید است.
____________________________________________
چکیده ترجمه:
برای رقابت در محیط سخت، الکترونیزه کردن این انکان را برای کسب و کار ایجاد کرده تا سیستم های هوش کسب و کار (BI) را به منظور تصمیم گیری، بکار گیرد. به هر حال، برای جلوگیری از تجارب ناکارامد در طی این آرایشات، این مسئله حائز اهمیت می باشد تا تاثیر فکتورهای سیستم هوش کسب و کار BI را مشخص کنیم و روش ارزیابی مناسبی را برای سنجش عملکرد سیستم های هوش مصنوعی پیدا کنیم. در این مقاله، مدل ارزیابی مبتنی بر فرایند شبکه تحلیلی (ANP)  ایجاد شده تا به ارزیابی کارایی سیستم های هوش کسب و کار بپردازد. علاوه بر این پرسشتامه کارشناسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد تا به تصفیه ماتریس های عملکردی مفید بپردازد، که به عنوان زیر شاخه ای برای مدل ANP می باشد. در نهایت مورد واقعی با استفاده از مدل ارزیابی کارآمد مبتنی بر ANP ساختاری برای سیستم های هوش کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج نشان می دهد که مهمترین فاکتوهایی که بازدهی سیستم هوش کسب و کا را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از: استفاده از این مدل برای ارزیابی عملکرد هوش کسب و کار نمونه مورد مطالعه، ابن مورد نشان می دهد که بهبود 24% در بازدهی حاصل شده است، که شامل درک سطح مدیریتی می باشد. بنابراین، چنین مدل ارزیابی کارآمدی، می تواند برای ارزیابی عملکرد سیستم هوش کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد. آن همچنین شاخص عملکرد و مسیرخای بهبود را برای کاربران و فروشندگان هوش کسب و کار، برای جایگزین کردن کلی در بازدهی و حبران سیستم ایجاد می کند.
مقدمه:
سازمانهای سنتی معمولا با مسائلی مانند ازدحام داده و کمبود اطلاعات کمبود دانش ناکافی بودن گزارشات روبرو هستند. در نتیجه برای تصمیم‌ گیری به موقع در کمترین زمان ممکن در شرایط مورد نیاز سطوح بالای مدیریت معمولاً تصمیمات را بر اساس تجربیات خودشان اخذ می‌کنند که این نیز به نوبه خود باعث بالا رفتن ریسک تصمیم‌گیری و یا حتی پایین آمدن ارزش تصمیم‌گیری آنها می‌شود..
در حالی که رقابت جهانی در حال بیشتر شدن است روش‌های تصمیم‌گیری قدیمی دیگر نیازمندی‌ سازمانها را برطرف نمی‌کند. سازمانها باید استفاده خوبی از ابزارهای الکترونیکی جهت استخراج اطلاعات از حجم زیاد داده داشته باشند. روشی که سازمانها برای توسعه الکترونیکی شدن از لایه عملیاتی به لایه مدیریتی در پی می‌گیرند موضوعی است که در موج جدید الکترونیکی شدن غیرقابل اجتناب است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


__________________________
برای دیدن بقیه مقالات ترجمه شده نیز از دسته ها دیدن فرمایید.

ترجمه مقاله ارتباط بین هوش سازمانی و توسعه مدیریت دانش سازمانی

عنوان انگلیسی مقاله: Relationship between organization intelligence and organization knowledge management
عنوان فارسی مقاله: ارتباط بین هوش سازمانی و توسعه مدیریت دانش سازمانی
دسته: مدیریت.
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید است.
__________________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله ارتباط بین هوش سازمانی و توسعه مدیریت دانش سازمانی را مطالعه می نماید. نمونه آماری تحقیق سازمان جهاد کشاورزی استان فارس می باشد و برای جمع آوری داده و اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد. یافته های تحقیق حاکی از ارتباط مهمی بین هوش سازمانی و توسعه مدیریت دانش سازمانی می باشد، همچنین ارتباط مهمی بین شاخص های هوش سازمانی و مدیریت دانش سازمانی بویژه کاربرد دانش برآورد شد که دارای مهمترین نقش می باشد. بعلاوه نتایج آماری مبنی بر چگونگی نوع ارتباط بین ویژگی های جمعیت شناختی با هوش سازمانی نیز بیان شده است.
مقدمه:
در مدیریت امروزی، مدیریت دانش توجه مدیران را به خود جلب نموده است. مدیران از عنوان های مانند مدیر دانش برتر برای خود بدون اینکه مفهوم آن را به طور کامل بدانند استفاده می نمایند. این موضوع بویژه اخیرا به صورت مبرم تری خود را نشان می دهد. ما اکثرا با تعریف گروه گراتنر از مدیریت دانش موافقیم که بیان می دارد: مدیریت دانش یک رویکرد عمومی در رابطه با شناسایی، مدیریت و تسهیم دارایی های اطلاعاتی سازمانی می باشد. اگرچه در کنفرانس های اخیر ایراداتی به این تعریف وارد شده است. معمولا مدیران عالی دانش چهار سوال را به شرح زیر ذکر میکنند:
-ساختارهای مدرن سازمانی چگونه به مدیریت دانش کمک می نمایند؟
-چگونه می توان از آنها برای حمایت از مدیریت دانش استفاده نمود؟
-چگونه می توان مزیت ها را سنجید؟
-چگونه می توان افراد را در مسیر تسهیم دانش قرار داد؟
به نظر می رسد که مدیریت دانش با یک تعارض مواجه است. از یکسو ما افراد را متقاعد می کنیم که دانش دارای ویژگیهایی برجسته است و از سوی دیگر از آنها می خواهیم که آن را با دیگران تسهیم کنند و این یک تضاد در طبیعت ذاتی انسان محسوب می شود. این یک مسأله واضح است که عوامل مزاحم نمی توانند درک گسترده از ناحیه ای که مدیریت دانش در آن کار می کند، را کاهش دهند و این در سازمان هوشمند تحقق می یابد..

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


__________________________
برای دیدن بقیه مقالات ترجمه شده نیز از دسته ها دیدن فرمایید.

ترجمه مقاله روش شناسی مدیریت بهره وری با استفاده از نسبت تحقق بهره وری

عنوان انگلیسی مقاله: Productivity Management Methodology Using Productivity Achievement Ratio
عنوان فارسی مقاله: روش شناسی مدیریت بهره وری با استفاده از نسبت تحقق بهره وری
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
گرچه توجه زیادی ازسوی پژوهشگران متوجه بهره وری ساخت بوده است، تلاش های پژوهشی کمی بطورخاص بهره وری را در زمینه چرخه مدیریت بهره وری ارزیابی کرده اند. در نتیجه، هنوز کمبود شاخص های مفید برای تعیین اینکه چه مواردی می بایست برای دستیابی به بیشترین سود در مدیریت بهره وری اولویت و ارتقا یابند وجود دارد. در تلاش برای پرداختن به این ایده، این تحقیق، نسبت تحقق بهره وری ( PAR) را پیشنهاد می کند که یک شاخص ارزیابی بهره وری است که به ما در انتخاب مناسب ترین گزینه های مدیریتی برای ایجاد بهبود در بهره وری کمک خواهد کرد. با کاربرد تحلیل رگرسیون چند خطی، فرایند  محاسبه PAR پیشرفت کرده است و کارایی شاخص معرفی شده از طریق مطالعه موردی کار تاسیسات فولاد تاییدشده است. نتایج این پژوهش نشان میدهند که PAR میتواند به دست اندرکاران ساخت، در دستیابی به مدیریت بهره وری متعادل تر و موثرتر حتی هنگامی که منابع مدیریتی محدود هستند، کمک کند.
1. مقدمه
بهره وری- یکی از فاکتورهای اصلی به کار رفته در محاسبه درآمدهای صنعت- به صورت رابطه بین خروجی های یک سیستم تولیدی و ورودی های آن تعریف میشود . اهمیت مدیریت بهره وری مدت زیادی است که مورد تاکید صنعت ساخت قرار گرفته است، و پژوهش های قابل توجهی در مورد آن انجام گرفته اند. سومانس معتقد است که هم مدیران و هم کارمندان باید توجه زیادی به مدیریت بهره وری داشته باشند و اینکه چرخه مدیریت بهره وری 4 مرحله دارد: محاسبه، ارزیابی، برنامه ریزی و بهبود، همانطور که در جدول 1 نمایش داده شده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله مدیریت کیفیت یک ابزار استراتژیک مدیریت دولتی

عنوان انگلیسی مقاله: Quality management framework for public management decision making
عنوان فارسی مقاله: چهارچوب مدیریت کیفیت برای تصمیم گیری مدیریت دولتی
دسته: مدیریت.
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید است.
__________________________________________
چکیده ترجمه:
هدف - هدف این مقاله بررسی اجرای چارچوب مدیریت کیفیت به عنوان یک ابزار استراتژیک برای مدیریت دولتی است.
طرح / روش / رویکرد – این مقاله با یک مدل اولیه مبتنی بر فرایند شروع می شود؛ سپس این مدل را با اصول مدیریت کیفیت برای بهبود مستمر بهبود می دهد. با شناسایی عوامل مربوطه از تحقیقات، به بررسی سودمندی آن در سیستم مدیریت کیفیت می پردازد.
یافته ها - تجزیه و تحلیل تجربی چارچوب، هشت عامل را شناسایی می کند: واقع گرایی در تصمیم گیری، استفاده از ابزارهای کیفیت، توجه به مشتری، رهبری، مشارکت افراد، رویکرد فرایند، همکاری سودمند متقابل تامین کننده و نتایج داخلی. چارچوب نشان می دهد که رهبری و توجه به مشتری از آنچه قبلا برای پیاده سازی موفق سیستم مدیریت کیفیت پیش بینی می شد بسیار مهم تر است.
محدودیت های تحقیق / مفاهیم - مدیران در سازمان های دولتی باید درک کنند همه سازمان های با کارایی بالا، اعم از خصوصی یا عمومی، اصولا مشتری محور هستند. علاوه بر این، از آنجا که ارتقاء رهبری برای بهبود کیفیت موثر ضروری است، بهبود آن برای آنها لازم است.
اصالت / ارزش - در حالی که اثر اتخاذ یک سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد سازمانی به خوبی مستند شده است، سازوکار زیربنایی در مورد اینکه سیستم چگونه کار می کند، هنوز باید به طور تجربی شناسایی شود. این مقاله با پرداختن به این شکاف و ارائه یک مدل علت و معلول برای اصول مدیریت کیفیت به تکمیل تحقیقات کمک می کند.
کلیدواژه: ISO 9001، سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر فرآیند، تصمیم گیری مدیریت دولتی، عملکرد، ISOهای سری 9000، بهبود مستمر
نوع مقاله مقاله تحقیقی

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


__________________________
برای دیدن بقیه مقالات ترجمه شده نیز از دسته ها دیدن فرمایید.

ترجمه مقاله مدیریت دانش شخصی

عنوان انگلیسی مقاله: Personal Knowledge Management: A Study of Knowledge Behaviour of Academicians
عنوان فارسی مقاله: مدیریت دانش شخصی: بررسی رفتار دانش اساتید دانشگاه
دسته: مدیریت.
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید است.
__________________________________________
چکیده ترجمه:
نظریه های کنونی مدیریت دانش، چرخه تکوین، ارتقا و پیاده سازی دانش را پیش فرض قرار داده اند که منوط به تغییر دانش ضمنی یا کاربردی به دانش صریح یا استدلالی می باشد. سازمان امروزی، بخاطر اینکه بواسطه روش های مکانی گوناگون، و با افزایش اهمیت کار حرفه‌ای شناخته می شود، در نتیجه آمیزه پیچیده ای از دانش وضع شده می باشد و ریشه در فرایند دارد. توانمندسازی سازمان‌ها در جذب، اشتراک و کاربرد دانش وضعی موجود، بعنوان بخش اصلی رقابت در نظام اقتصادی دانش تلقی می گردد. این تحقیق بر فعالیت های دانش گوناگون اساتید دانشگاه تمرکز دارد تا میزان تاثیر سیستم های اطلاعاتی بر فعالیت ها و اینکه چگونه فعالیت ها به ایجاد ارزش و مدیریت دانش کمک می نمایند، مشخص شود. نتایج این بررسی بر وجود گونه معینی از رفتارهای دانش اشاره می کنند که مدیریت دانش را تسهیل می نمایند.
1.مقدمه و هدف تحقیق:
در سیاست و تحقیق اخیر آموزش و پرورش، تاکید فزاینده ای بر "ایجاد ظرفیت"، جهت گیری به سمت سازماندهی آموزشی وجود دارد که یادگیری را بعنوان ابزاری برای تغییر سازمانی و اصلاح بازده های آموزشی به رسمیت شناخته، هماهنگ نموده و بکار می بندد. آموزگاران به "متخصصان یادگیری" تبدیل شده اند، و نه تنها مسئول سازمان دادن به یادگیری دیگران می باشند بلکه مسئولیت تضمین یادگیری تکوینی آنها و کاربردهای آن در شرایط کاری محلی را دارند. این تاکید بر ایجاد ظرفیت برای خلق و حفظ یادگیری دائمی، علاقه ی چشمگیری به دانش مقدماتی آموزگاران و شرایطی را برانگیخته است که از شکل گیری سازمان های ظرفیت آفرین در زمینه ی آموزش حمایت می نمایند..

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

__________________________
برای دیدن بقیه مقالات ترجمه شده نیز از دسته ها دیدن فرمایید.

ترجمه مقاله ارتباط بین مفاهیم فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری

عنوان انگلیسی مقاله: Organizational culture and intellectual capital: a new model
عنوان فارسی مقاله: فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری: یک مدل جدید
دسته: مدیریت.
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید است.
__________________________________________
چکیده ترجمه:
هدف – هدف این تحقیق بررسی ارتباط بین مفاهیم فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری است تا طرح مدلی را برای بررسی سرمایه فکری امکان پذیر نماید. این الگو فرهنگ را به عنوان یک جزء لازم از سرمایه فکری معرفی می نماید. 
طراحی / روش شناسی/ شیوه- مطالعه با تحلیلی از رابطه بین مفاهیم فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری آغاز می شود. سپس الگوهای اصلی مورد استفاده در بررسی سرمایه فکری را تحلیل می نماید، در حالیکه تمرکز آن بر ساختار آنها و جایگاه فرهنگ می باشد. اهمیت این سرمایه برای سازمان ها مورد تاکید قرار دارد. 
یافته ها – مقاله، الگویی جدید برای بررسی سرمایه فکری پیشنهاد می نماید. این الگو فرهنگ را به عنوان هسته مرکزی در نظر می گیرد که سرمایه های متجمع در حول آن شکل می گیرند. اهمیت سرمایه فکری در سازمان هایی در دو سطح مشاهده می شود: فرهنگ ملی و فرهنگ سازمان. اینها اشکال لازم می باشند و بینشی درونی به الگوی پیشنهادی می دهند.
اصالت/ ارزش – الگوهای بررسی سرمایه فکری، فاقد منطق درونی هستند که عوامل را با متغیرهای مورد کاربرد به هنگام معرفی سرمایه فکری به عنوان یک بدنه، تطابق می دهند. نوعی  تمایل وجود دارد که هر کدام از عوامل یا سرمایه های مذکور را به طور مستقل و بدون نیاز به مرتبط ساختن آنها، در نظر می گیرد. این مقاله تمرکز خود را بر جستجوی منطق درونی ذکر شده و در نظر گرفتن فرهنگ به عنوان یک عامل کلیدی در آن متوجه قرار می دهد. این کار تمرکز جدیدی بر نقش ایجاد می نماید که به واسطه پیکره بندی سرمایه فکری در هر واحد تجاری ایفا می گردد. .
1- مقدمه :
این تحقیق، رابطه بین مفاهیم فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری را بررسی می نماید تا پیشنهاد یک الگو را قادر به بررسی سرمایه فکری نماید. این الگو، فرهنگ را به عنوان یک جزء لازم از سرمایه فکری معرفی می نماید. 
اول، مفهوم فرهنگ تعریف می شود. سپس ما الگوهای اصلی مورد استفاده برای بررسی سرمایه فکری را به طور جداگانه تحلیل می نمائیم و تمرکز مان بر ساختار آنها و جایگاه فرهنگ می باشد. سپس، اهمیت این سرمایه برای سازمان ها مورد تاکید قرار می گیرد..

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


__________________________
برای دیدن بقیه مقالات ترجمه شده نیز از دسته ها دیدن فرمایید.

ترجمه مقاله رفتار شهروندی سازمانی (OCB)

عنوان انگلیسی مقاله: Organizational citizenship behavior
عنوان فارسی مقاله: رفتار شهروندی سازمانی
دسته: مدیریت.
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید است.
__________________________________________
چکیده ترجمه:
شواهد تجربی بدست آمده شامل انتقادات و حتی بررسی های اجمالی نشریات مربوط به کار، ما را وادار به تجدید نظر در تعریف رفتار شهروندی سازمانی (OCB) می نماید. در نظر گرفتن رفتار شهروندی سازمانی (OCB) به عنوان "نقش اضافی"، "فراتر از شغل" یا "بدون پاداش از سیستم رسمی" دیگر مفید به نظر نمی رسد. تعریف قابل دفاع تر از رفتار شهروندی سازمانی (OCB)  توسط برمن و موتوویدلو تحت عنوان "کارکرد ضمنی" ارائه شده است. بعضی پیشنهادات مقدماتی برای تعریف مجدد OCB ارائه شده است؛ به مشکلاتی توجه شده است که با این وجود همچنان باقی مانده، هنگام مواجهه با تغییرات اساسی در خصوصیات سازمانها، ذهن ما را به خود مشغول نگه می دارد.
مقدمه :
در نتیجه گیری گزارش "سندرم سرباز خوب" (ارگان، 1988) ، من به وضوح مقداری "نرمی مشکل زا" در یک "تعریف کاری" از OCB را پذیرفتم. من این مطلب را در فصل "کار نا تمام" قبول کردم. شاید کار اصلاح مفاهیم هیچ گاه تمام نشود، اما اکنون وقت این است که به بازبینی بعضی از سوالات مربوط به تعاریف ساختار، واژه شناسی و مدل های ساده بپردازیم.
پیش از این، یک مرور اساسی بر تعاریف ساختار شبکه های قانونی مربوط به OCB انجام شده است (ون داین، کامینگز و پارکس، 1995) آن چنان که به زودی مشخص خواهد شد، من من مطالب زیادی برای یاد گرفتن در این بحث پیدا کردم. هر چند که نظر من با آنها در بعضی مسائل مهم متفاوت است و من به بعضی مسائل دیگر پرداخته ام که آنها در مورد آن بحث نکرده اند..
ون داین و همکاران (1995) به مطالب زیر پرداخته اند: الف) حالت به هم ریخته میان چند ساختار که شامل رفتار نقش اضافه می شود (ERB): OCB، رفتار سازمانی اجتماعی (POB)، اشتباهات در حین کار (WB). ب) موردی که در آن از ساختار بزرگتری استفاده می شود (ERB). ج) مجموعه های محتمل از موارد قبل و نتایج تعریف مجدد دسته هایی از ERB.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

__________________________
برای دیدن بقیه مقالات ترجمه شده نیز از دسته ها دیدن فرمایید.

ORA-06512: at line <number>


ORA-06512: at line <number>



این خطا به دلیل پشته ای که با exception کنترل نشده در کد شما رخ می دهد.


1)وضعیتی که باعث خطای کنترل نشده است را درست کنید.

2)برای این خطای کنترل نشده کنترل کننده exception بنویسید.

3)با dba برای کمک تماس بگیرید.


1) مثال:


SQL> CREATE OR REPLACE PROCEDURE TestProc

  2  AS

  3    v_number number(2);

  4  BEGIN

  5    v_number := 100;

  6  END;

  7  /


Procedure created.



در زمان اجرا این خطاها را میدهد:


SQL> execute TestProc();

BEGIN TestProc(); END;


*

ERROR at line 1:

ORA-06502: PL/SQL: numeric or value error: number precision too large

ORA-06512: at "EXAMPLE.TESTPROC", line 5

ORA-06512: at line 1


خط اول از پیغام خطا (یعنی: ORA-06502) نشان می دهد خطا رخ داده است که، در حالی که خط دوم از پیغام خطا (یعنی: ORA-06512) نشان می دهد که خطا در خط 5 از کد PLSQL رخ داده است.



در این مثال ما سعی کردیم یک شماره 3 رقمی را به یک متغیر به نام v_number بدهیم که این متغیر فقط میتواند 2 رقم داشته باشد.

اگر در تعریف متغیر برای آن 3 رقم در نظر بگیریم خظا برطرف می شود.


SQL> CREATE OR REPLACE PROCEDURE TestProc

  2  AS

  3    v_number number(3);

  4  BEGIN

  5    v_number := 100;

  6  END;

  7  /


Procedure created.



روش دوم : درست کردن خطا با کنترل توسط exception:

SQL> CREATE OR REPLACE PROCEDURE TestProc

  2  AS

  3    v_number number(2);

  4  BEGIN

  5    v_number := 100;

  6 EXCEPTION

  7   WHEN OTHERS THEN

  8      v_number := 99;

  9 END;

 10 /

ORA-00100: no data found


ORA-00100: no data found



زمانی که برنامه تلاش میکند به داده هایی دسترسی داشته باشد که یا وجود ندارد یا غیر قابل دسترس می باشد.



ترجمه مقاله توانمندسازی و تعیین نقش آن در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی

عنوان انگلیسی مقاله: Organisational and psychological empowerment in the HRM-performance linkage
عنوان فارسی مقاله: توانمندسازی سازمانی و روان شناختی در پیوند بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد
دسته: مدیریت.
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید است.
_________________________________________
چکیده ترجمه:
هدف- این مقاله با هدف شفاف  سازی مفهوم توانمندسازی و تعیین نقش آن در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد نوشته شده است. 
طرح /روش شناسی/رویکرد- بررسی از 211 تن از کارمندان 30 هتل مجلل و گران در لیتوانی که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط بودند، به منظور مطالعه توانمندسازی سازمانی، به عنوان مجموعه ای از فعالیتهای مدیریت منابع انسانی (HRM)، و ارتباط آن با نگرش ها و رفتار کارمند انجام شد. 
نتایج- بین توانمندسازی سازمانی به عنوان مجموعه ای از فعالیتهای HRM و توانمندسازی روان شناختی به عنوان نگرش کاری، تمایزاتی قائل شده و نقش هر دو در ارتباط بین HRM و عملکرد تعریف شده است. توانمندسازی سازمانی به طور مثبت با توانمندسازی روانی، رضایت شغلی و تعهد  مؤثر مرتبط شده است. همچنین به این نتیجه رسیدیم که توانمندسازی  روانی و تعهد مؤثر، تأثیر توانمندسازی سازمانی بر رفتار مشتری گرا را تعدیل می کند. 
محدودیت ها/ کاربردهای تحقیق- داده ها از یک صنعت واحد در لیتوانی جمع آوری شدند بنابراین، تحقیقات بیشتری در دیگر صنایع خدماتی نیاز است تا بتوان کاربرد مدل پیشنهاد شده ی توانمندسازی - عملکرد را در صنایع دیگر تعمیم بخشید. 
کاربردهای عملی- در بافت های هتل های  مجلل، که کاهش جابجایی   کارمند و بهبود کیفیت خدمات، امری حیاتی است، توانمندسازی سازمانی قادر به بهبود رضایت شغلی کارمند، تعهد، توانمندسازی روانی و رفتار مشتری گرا است. 
اصالت/ارزش- این مقاله، شواهد تجربه  ای از تأثیر مثبت راهکارهای مفروض HRM کارمند (توانمندسازی سازمانی) بر نتایج عملکرد منابع انسانی- نگرش های کارمند (توانمندسازی روانی، رضایت شغلی، تعهد مؤثر) و رفتار مشتری گرا ارائه می دهد. علاوه  براین، نقش توانمندسازی در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد، تعریف و به  طور تجربی آزموده شده است..
کلیدواژه- راهکارهای مدیریت منابع انسانی (HRM)، نتایج عملکرد، توانمندسازی، نگرش های کارمندان، رفتارمشتری گرا، هتل های مجلل، لیتوانی، هتل ها

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


__________________________
برای دیدن بقیه مقالات ترجمه شده نیز از دسته ها دیدن فرمایید.